Gå till innehåll

Arcticreefs 567 l revkar


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bifogar en bild på en nu invånare i burken. Ett mangroveskott! Skall bli kul att se hur/om det tar sig. Eftersom jag förmodar att det börjar bli lite kyligt i Sverige nu bifogar jag en också en bild över staden som är tagen idag. Nu står termometern på 22 grader...

IMG_0456.jpg

IMG_0458.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bifogar en bild på en nu invånare i burken. Ett mangroveskott! Skall bli kul att se hur/om det tar sig. Eftersom jag förmodar att det börjar bli lite kyligt i Sverige nu bifogar jag en också en bild över staden som är tagen idag. Nu står termometern på 22 grader...

Är inte avundsjuk alls!!!!

Här i stockholm har vi 15,5C och grådis med inslag av regn. Jättemysigt, tur att man bestämt att man ska vara på taket och fixa med ventilationen idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bifogar en bild på en nu invånare i burken. Ett mangroveskott! Skall bli kul att se hur/om det tar sig. Eftersom jag förmodar att det börjar bli lite kyligt i Sverige nu bifogar jag en också en bild över staden som är tagen idag. Nu står termometern på 22 grader...

Är inte avundsjuk alls!!!!

Här i stockholm har vi 15,5C och grådis med inslag av regn. Jättemysigt, tur att man bestämt att man ska vara på taket och fixa med ventilationen idag.

Hoho! Var försiktig så att du inte halkar i vätan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En ny invånare i karet! En Discosoma jag fick tag på med en färgkombination jag aldrig sett förut.

I den undre bilden blir det lite vetenskap. Jag kör med två Midiflotor skummare som drivs med varsin M2K3 (350 liter luft i timmen) och båda har helt fräscha utströmmare. En av dem får ozon (10 mg), en inte. Båda skummarna gjordes rent igår. Så, nu är frågan: vilken får ozon och vilken får inte?

IMG_0487.jpg

IMG_0490.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt mig på zanclus tidigare med det gick inte så bra:-( Den här jeppen äter dock som en häst (både torrt och fryst) och jag har gott hopp om att det skall gå bra. Den är tydligen fångad i Kenya och den lokale fiskhandlaren hävdar att kvaliteten är betydligt bättre än för de som kommer från Bali. Vacker är den , i alla fall!

IMG_0528.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har hänt lite sedan sist. Bla har jag krupit till korset och skaffat en krallig skummare. Mitt nitrat har varit helt åt h....e och legat runt 40! Algerna verkar ha gillat det, dock... Men för några dagar sedan anlände en ATI 160 och satan i gatan vad den skummar! Till min glädje har jag sett hur nitratet redan börjat att sjunka.

Sedan har jag lärt mitt matvrak till Zanclus ett trick: han äter numera Tetra Marin ur handen på mig! Detta är jag givetvis mycket glad åt. Bilder kommer snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...