Gå till innehåll

Butiker i Skåne...


dominique

Rekommenderade inlägg

Ikväll åker jag ned till Malmö och planerar att besöka tre saltvattensbutiker till helgen:

Zoogiganten, Lomma

Fiske och fiskar, Malmö

och BL Diskus, Helsinborg

Har jag missat någon besöksvärd butik i Skåneområdet som inte finns med bland svenska butiker här på Svguiden?

VH / Dominique

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en i Ängelholm, i centrum, kommer dock inte ihåg vad den heter, ganska liten.

Har du tid kör inom Halmstad och till Söndrums Akvarieaffär, Jutaplatsen 2

Vet dock inte hur han har det just nu, byggde om i höstas.

/J

Ikväll åker jag ned till Malmö och planerar att besöka tre saltvattensbutiker till helgen:

Zoogiganten, Lomma

Fiske och fiskar, Malmö

och BL Diskus, Helsinborg

Har jag missat någon besöksvärd butik i Skåneområdet som inte finns med bland svenska butiker här på Svguiden?

VH / Dominique

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zoogiganten har nästan tomt i sina kar!

Inga beställningar har gjorts för att chefen är på semester

Jag var där i helgen och påpekade besviket att det var lite glest men blev då informerad om att det skulle komma en stor sändning mjukkoraller på måndagen (i måndags). Har du varit där denna veckan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne på Zoocity idag.. När jag frågade var de hade levande sten så tog han mig till ett korall kar med 2 mjukisar i...

När jag sa -"Nej, det där är ju koraller.. jag menar levande sten som ni har i alla era akvarier här!". Fick jag svaret -"Aha.. Ska man ha det? Bäst jag skriver upp det på vår inköpslista!"

Jag hoppas att det inte var deras ordinarie personal....

Vidare så var jag ute efter en retur pump från sump men de hade bara sötvattenspumpar med inbyggda filter..

Butiken är väl iofs ganska ny så hoppas dom .. tja.. skärper sig lite.. Kan ju bli bra .. kanske...

Mvh

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där i helgen och påpekade besviket att det var lite glest men blev då informerad om att det skulle komma en stor sändning mjukkoraller på måndagen (i måndags). Har du varit där denna veckan?

Jag var där i tisdags.

Väldigt glest framför allt i fiskkaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den som ligger i centrum heter Exotic Zoo, Zooarken är en annan butik (med samma ägare?) och ligger i utkanten av Ängelholm.

Exotic Zoo har bytat namn. Den heter nu mera Arken Zoo precis som den nyöppnade butiken brevid Överskottsbolaget.

Dom ingår båda i samma kjedja och har samma ägare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Moderator's upplysning:
mod.gifTre inlägg från igår har blivit borttagna. Se punkt 3 i den klistrade tråden i detta forum: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21437 Direkt negativ kritik mot namngivna handlare ska tas upp med handlaren direkt i första hand. Om det visar sig finnas någon genuint oseriös handlare där ute som medlemmar behöver bli varnad för, får vi överväga om vi ska tillåta kritik i sådana fall.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv varit på väg att hänga ut ett par butiker på guiden, men har istället valt att tala med butikerna i fråga, dom få gånger det hänt så har jag ringt till butiken ett par dagar efter mitt besök när man lugnat nerverna lite. Helt enkelt talat om för dom vad jag tyckte och kände efter mitt besök, en butik tipsade jag tom om boken som alla borde ha hemma Saltvattensakvariet av Daniel Knoop (han visste inte att den fanns!!). Ägaren tog kritiken positivt, och jag har varit i den butiken eftråt och det har blivit en förbättring. Det kanns riktigt roligt, trots att dom inte vet att det var just jag som ringde.

Butiken som kom upp i denna tråd har jag dock ingen erfarenhet av.

Kanske kan var en ide att prova med det innan man börjar hänga ut butiken i fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...