Gå till innehåll

Rickards hörnburk.


rickard81

Rekommenderade inlägg

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lite info om karet.

Volym 450l samt 50l sump.

Belysning T5 4*39w och snart blir det en 70w MH måste bestämma mig vilken lampa jag ska ha.

Skummare Via aqua tror jag den heter. ska klara 1000l iaf.

Karet är borrat och har btn slimline moduler monterade.

Har cirka 55 kg ls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

De blev inte så många sps. fraggar. Just nu har jag en Acropora tricolor, en vit acropora med blåa toppar, Montipora superman och montipora digitata rosa. Svårt att ta kort på dom, får inte kameran att fokusera.

Fisken är en korankejsare trodde också att de var en imperator i butiken, men det va de inte.

post-1768-14468916519609_thumb.jpg

post-1768-14468916519744_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Tog en bild på dagsläget en med blåljus och en med den nya belysningen. Har uppgraderat till en Mh på 250w dock så blev jag ej så nöjd med ljuset får byta lampa senare.

Har gjort en liten ommöblering av ls:en då jag har flyttat över lite sten till ett annat projekt. Fick ta över en fungia som ni ser på andra bilden och den är i väldigt dåligt skick tyvär.[ATTACH

post-1768-14468916953261_thumb.jpg

post-1768-14468916953376_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sanden var ju pricken över i:et ;) möbleringen blev oxå bra, lite "luftigare" är det kalkalgerna som är så lila på bakgrunden? eller blir färgerna missvisande pga MH lampan? vad är det för lampa?

Japp de är kalkalger som är så lila. Lampan är en reeflux på 10k och den sitter i en spiderlight reflektor.

Jag blev nöjd med sanden men hade problem med bruna alger ett tag men dom försvann efter att jag skaffat en sandvändare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där kommer att bli bra Rickard när korallerna börjar växa, stå i... ;)

/Gustaf

De hoppas jag med att de blir :ler:. Tänk om man hade samma tillväxt på sps:erna som jag har på kalkalgerna hehe.

Har haft ett litet problem med omkullvälta koraller men jag har trot att de var nån fisk som välte dom tills nu i veckan. Jag kollade nämligen in i burken innan jag skulle till jobbet och fick då se fyra svarta ben sticka fram ur en sten. Så jag antar att de är en krabba, har haft karet i cirka 7 mån men jag har aldrig sett nåt skal för den borde ju ha ömsat skal nån gång under denna tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det flyter på bra för dej :) vi har ju likadana kar i form vill säga ;)

Kommer bli bra det här när det börjar växa till sig :)

Tycker att ljuset ändrat sig sedan 2009-01-02 och nu är det medvetet eller vad har hänt gillar den gamla ljuset bättre men men

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det flyter på bra för dej :) vi har ju likadana kar i form vill säga ;)

Kommer bli bra det här när det börjar växa till sig :)

Tycker att ljuset ändrat sig sedan 2009-01-02 och nu är det medvetet eller vad har hänt gillar den gamla ljuset bättre men men

Ja de är kul att rullar på. Japp ljuset har ändras då jag från början hade 4*39w t5 och en 70w Mh. Nu har jag en 250w och 2*39w t5. Ljuset ser bättre ut hemma då kameran inte ger rätt bild.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...