Gå till innehåll

danska affärer


Guest Lazinko

Rekommenderade inlägg

Mina erfarenheter är tvärt om lomma hadde dom skitigaste kar jag sett i hela mitt liv den fisk som fans hadde prick å bland dom största glasroserna jag sett.

Å deras fisk priser är ganska dyra.

Däremot danmarks alla butiker tycker jag ha varit väldigt frächa å billiga

Dom butiker jag har varit i som jag kan utala mig om är d

Clownfisken

Dec Ocean

Akvarieudstyr

Detta är ju mina erfarenheter så det finns säkert nån som tycker anorlunda

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Basta stallet att kopa koraller och fisk om man vill ha det billigt ar planteimporten.

Roligaste affaren att aka till, har aldrig samma grejer, kopte en stora acropora dar for 350 dkr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Man ska väl inte favorisera, klanka ner på olika affärer. Men som Malmöbo har jag nog besökt alla danska Saltvattensaffärer på Själland.

UTAN undantag så finns det bara EN affär som håller en ordentlig standard och det är Carsten på DecOcean.

Varför då detta ? För mig finns bara några få skäl. Den som driver affärer ska "stå för vad de säger", inte försöka lura i folk "nybörjare" allt skit och snack.

Frågar jag vad vattenvärdena är i affärens utställningskar så ska jag få ett ärligt besked, så jag slipper kolla själv (längre acklimationstid mm).

BaraETT exempel.

Efter 4 besök på Clownfisken, och kommentaren vi håller på att bygga om våra kar eller kommer mer nästa vecka. Jag har i alla fall tröttnat.

Planteimporten har ibland något kul och udda och är ganska billiga. Kolla noga !!! För de vet inget om saltvatten själva !!

AkvarieUtstyr vill inget hellre än att SÄLJA. De har mycket prylar, tillbehör. Jag har EN gång försökt att handla via Weben hos dem. Aldrig mer. Kör dit och köp prylarna på plats. Ta själv reda på allt om produkten, för de har aldrig tid att hjälpa en kund.

DecOcean har bra prylar. Ringer man några dagar innan, fixar han fram allting. Framför allt är han jättebra att ha att göra med. Har tid att disskutera problem lösningar mm. Många saker är billiga men än del är dyrare än normalt.

Detta är bara exempel på några affärer i köpenhamn, det finns fler små affärer som har intressanta saker.

Observera att alla kommentarer i detta inlägg är personliga, och mitt tycke.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm... Så klovnfisken har tappat stinget... trist. Jag var där ett par tre månader efter de öppnat o då var det fullt med fisk o koraller, allt var då mycket fint o rent. Jag tror att wrang var där för några veckor sedan, får se om han har några komentarer hur det såg ut då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag var på Klovnfisken för 2 veckor sedan precis.

Höll då på med renoveringen av sina akvarium bytte ut de som de hadde och skulle fixa ordning de andra totalt var det ca 12st igång med fisk och den stora korall akvariet i mitten.

Tycker att det var trevligt där då han hadde andra fiskar än vad jag är van med att se här.

Hela systemet fick jag se oxså så ner i källaren å kolla på detta. Oppz så mycket stora sumpar, skummareetc.

Skulle få hem koraller och fisk om ca 2 veckor sa han och allt skulle vara igång efter nu sommaren som varit.

Rent och fint tycker jag att det var och Thomas var himmla trevlig men hadde lite svårt att prata och förklara vad man ville sagt på Engelskasmiley9.gif.

Decocean. Himmla trevlig Carsten då jag var där på en helg -02och hadde ej öppet på en Söndag. Ringde på Söndag morgon å han kom ändå trotts att det varit partaj hela natten lång.

Inga problem med att prata Svenska

Frågade även Thomas hur det var att ha Decocean så nära och det var inga problem sa han, Båda driver en Saltvattensaffär men fattade att han var mer inne på fiskar etc och Carsten mer inne på Lägredjur och koraller så ingen direkt konkurans...

Så jag tycker att båda affärena var bra på sitt sätt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...