Gå till innehåll

Sjöhäst som föder!


Irene M

Rekommenderade inlägg

Här är min fina kille Pontus. I går fick han ca 15 bebisar. Jag satt och tittade på akvariet när jag upptäckte att en liten stjärt kom ut ur magen på Pontus. Sen kom hela bebisen. KAMERAN!!! Jag sprang och hämtade den. "Change battery" NEJ!!! Batteriet slut och jag har inget extra! Jag tog ut batterier och satte det i laddaren medan Pontus hade ett uppehåll mellan 2 sammandragningar. JAg väntade och väntade. När han fick nya sammandragningar tog jag snabbt ut batteriet ur laddaren och hoppades att jag hade tillräckligt med tröm för att kunna filma lite. Det här blev resultatet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Exakt hur många det är vet jag inte. Jag har räknat till 16 st. Det här är inte Pontus första kull. Hans allra äldsta "son" fick en kull i söndags. Eller "kull" det var bara 2 stycken:). Han är så pass liten fortfarande så han får inte så stora kullar ännu.

Den här sorten sjöhästar H.Zosterae ska skötas lite annorlunda än de större sorterna. Generellt säger man att man bör ha akvariet så enkelt som möjligt. Jag har sand, (behandlad) macro, plastväxter en syresten och ett skumfilter. Det är allt. akvariet är på 20 liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...