Gå till innehåll

Köpenhamn - Tivoli


Rekommenderade inlägg

Jag kan inte se en enda levande sten här i? hm? Annan filtrering kanske?
De har fruktansvärt mycket lägre belastning per liter fisk än du har i din balja, och de har en reningsanläggning för några miljoner för att hålla vattnet rent. De backspolar sina sandfilter dagligen och de filterna innehåller mer sand än en genomsnittlig sandlåda. Lustigt nog verkar de inte köra fluidiserande sandfilter, utan arbetar på andra hållet. Sanden tillåts kompakteras, och vattnet passerar förbaskat sakta igenom sanden och lämnar icke lösta partiklar i sanden.

Det finns en länk på deras hemsida, om du verkligen bryr dig. Tyvärr på danska, men vad annat är att vänta.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

"Tivoli stoltserar med Nordens största saltvattensakvarium. I den nyrenoverade Konsertsalen i Tivoli finns nu ett 28 meter långt och 2,8 meter högt saltvattensakvarium. Akvariet är en minikopia av världens största korallrev, Stora Barriärrevet. Här simmar bland annat 20 hajar runt tillsammans med 1 500 färggranna och tropiska fiskar."

Citat:http://www.barnsemester.se/index.php?Itemid=5&id=24&option=com_content&task=view

Själv blev jag inte så enormt imponerad då jag uppfattade en del saker som döda stenkoraller som blivit målade med neonfärger. Jag kan ha helt fel, men så uppfattade jag dessa stenisar ivf.

Visst var det en härlig blandning på fisk, men inget annat levande, kanske någon mjukis. Det fanns ingen levande, annat än hemgjord. Men det kanske är ett måste i så pass stora kar, vad vet jag?

Detta är mina egna funderingar och slutsatser och de kan vara helt fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visste inte att man fick fota med blixt där.

Sist min fjälla provade blev det tillsägelser och hänvisning till en skylt att man inte fick använda blixt.

min jänta fotograferade utan blix med kast resultat först. Men vid 13:00 när fiskarna skulle få mat så började en hel hop med människor att fotografera med blix. Hon var inte sen med att slå igång blixten. Gubben som jobbade där hade inga åsikter om att blix användes och han stod där å svarade på frågor med en klump i halsen eller nått. Man hörde ivf inte vad han sa. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då blir det att åka dit när det är matning isf.

Men jag har ingen aning om varför han inte sa till, men när vi var där så sa han inget, eller kanske han gjorde men de flesta som var där var Svenskar, Amerikanare och Tyskar. Vi kanske inte förstod vad han sa. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv blev jag inte så enormt imponerad då jag uppfattade en del saker som döda stenkoraller som blivit målade med neonfärger. Jag kan ha helt fel, men så uppfattade jag dessa stenisar ivf.

Visst var det en härlig blandning på fisk, men inget annat levande, kanske någon mjukis. Det fanns ingen levande, annat än hemgjord. Men det kanske är ett måste i så pass stora kar, vad vet jag?

Detta är mina egna funderingar och slutsatser och de kan vara helt fel.

Nja det är inte döda övermålade koraller utan plastkoraller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Idag var jag för fösta gången på akvariet på tivoli de han bra urval av fiskar men tyvärr så hade då hållet inne med koraller det fanns bara keramik varianter och plast. Tänkte dela med mig av några bilder från min iPhone. post-4894-14468925941907_thumb.jpg

Oavsett så var det väldigt trevligt

De hade även sjöhästar och bläckfiskpost-4894-14468925942031_thumb.jpg

post-4894-14468925941819_thumb.jpg

post-4894-14468925941963_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

En gammal tråd med inlägg från i år. Kul, skulle vart roligt om det finns mer bilder på akvariet. Läste ett inlägg där det står att de stoltserar med nordens största saltvattensakvarium, det är ju väldigt fel, nordens 2 största finns i Göteborg. Tivoliakvariet är 270.000L. Universeums är 750.000L respektive 1.400.000L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...