Gå till innehåll

Film från min burk - Hur höja kvaliten?


Christer T

Rekommenderade inlägg

Jag trodde youtube infört möjligheten att ladda upp högupplösta filmer. Är det när du converterar filmen med programet eller vid uppladdningen till youtube som kvalitén försämras?

You Tube rekomenderar följande:

<LI class=yt-static>Video Format: MPEG4 (Divx, Xvid) <LI class=yt-static>Resolution: 640x480 pixels <LI class=yt-static>Audio Format: MP3 <LI class=yt-static>Frames per second: 30 <LI class=yt-static>Maximum length: 10 minutes (we recommend 2-3 minutes) <LI class=yt-static>Maximum file size: 1 GB

Tyvärr har jag en äldre version av Pinnacle som bara klarar MPEG2 och inte heller kan ställas in på upplösningen 640x480 pixlar. Min film är dock långt från maxstorleken 1 GB, den är ca 50MB. När man rippar till MPEG2 finns "några spakar att dra i" frågan är vad jag ska förändra för att höja kvaliten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube gör om den till flash med rätt dålig bitrate om du vill göra om den själv kan du tanka ner RIVA eller nått liknande.

Jag gjorde själv ett test för o se hur bra man kunde få på youtube, men jag fick ej någon vidare bra kvalle på mina högupplösta filmer.

Så jag gjorde om dem själv, men tyvärr blir man ju då begränsad till 2,86 mbit :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar. Nu har jag köpt ett nytt videoredigeringsprogram (Adobe Premiere Elements 4.0) och kan spara i flash formatet. Frågan är bara hur jag får filmen att spelas upp från hemsidan så den som vill se filmen slipper ladda hem den? Någon som kan hjälpa mig på den punkten? Jag är så gammal så jag gör min hemsida i Frontpage.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...