Gå till innehåll

Tokdyra SPSer/LPSer


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

:-) - grejen är ju att man får in många karlstatöser i en Astro, tvekar dom ändå brukar jag nämna att jag känner dig - namedropping funkar fortfarande.......!

Rockband med Stöddigt(+ö-digt+s) namn funkade väll annars när du gled upp utanför Sandgrund?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Rockband med Stöddigt(+ö-digt+s) namn funkade väll annars när du gled upp utanför Sandgrund?

Jaken jag tror Leffes och Christers storhets tid i Karlstad va med Puch Dakota med räv fäll på sadeln snurrandes runt någon korv moj med en mellanöl i kroppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger bara trampmoppe och borrat insug - inte hade man råd med lyxåken Compact - men remdriften var generationen före (fast det var nära).

Ööh, är det bara jag eller är vi fett off topic nu?

Ingen fara Greger - det är precis som vanligt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Compact.....say noooo mooooore!

jag visste att du ALLTID varit en brudmagnet!

Ööh, är det bara jag eller är vi fett off topic nu?

Du vet, bejaka den kvinnliga sidan hos mig... Dessutom köpte jag den billigt av en jeppe vid namn Gugge som bodde nere på Färjesta, om jag inte missminner mig.. Gjorde 90km/h och hjälm betraktades som mycket omanligt. Hjärnan var inte så utvecklad på den tiden....

Ev är vi liiite OT nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger bara trampmoppe och borrat insug - inte hade man råd med lyxåken Compact - men remdriften var generationen före (fast det var nära).

Ingen fara Greger - det är precis som vanligt

MVH Lasse

Hehe! Har haft en sådan oxå. Funderar faktiskt på att köpa en igen. Har sommarställe uppe i dalarna och där är veteranmopeder väldigt heta. Man kan ju undra varför...

Tommy Körberg gillar ju också veteranmopeder:::

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Now we are talking.

Eftersom inte 50 tals hus, krävande flickvän, saltvattensakvarium och koidamm ger tillräckligt med utmaningar har jag skaffat en äkta knallert från 80 talet att spendera övrig tid med. Den har gått varje dag från den köptes till i våras då tjejen konverterade till EU moped (totalt obizzart eller hur?). Hon har skjutsat bägge sina 2 barn till dagiset varenda gång på moppen och har lite separationsångest, jag har lovat att renovera den och att ta väl hand om den.

När vi är inne på brudar och bilar kan jag säga att min cykel är värd dubbelt så mycket som min bil, akvariet ca 4 gånger och dammen ca 6 gånger så mycket. Vi prioriterar olika. Men har man bara lite personlighet så kan man få brudar med en gammal 740 kombi också, själv fick jag den bästa av alla.

Akvariebudgeten fixar man lättast genom att säga "älskling, du är ju så duktig på inredning, kan inte du hjälpa mig med designen?". I mitt fall blev det mest gröna koraller, för hennes del kunde jag helst ha fortsatt med växtakvarium med andra ord.

Sen har jag ju lovat henne ett helt nytt kök, vad helst hon vill ha utan att hålla igen. Och det kostar ju lite mer än alla mina hobbys tillsamman. Vilken tur att hon har en hobby som ger mig fantastiskt god mat ibland:)

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant, hur man kan hantera saker och ting. När jag gjorde mina "tunga investeringar" hade jag hustrun boende 170 mil från "brottsplatsen" så jag kunde göra lite som jag ville. Men nu har hon flyttat hit så nu är det lite knepigare. Nu börjar det komma lite repliker i stil med "den där Breguet klockan jag såg....". Tur att jag har det mesta i hårdvara i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvariebudgeten fixar man lättast genom att säga "älskling, du är ju så duktig på inredning, kan inte du hjälpa mig med designen?". I mitt fall blev det mest gröna koraller, för hennes del kunde jag helst ha fortsatt med växtakvarium med andra ord.

Tack för tipset, den måste jag prova, just nu tittar hon bara snett på mig så fort jag frågar vad hon tycker.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Kastrera koraller blir nog svårt men jag vet hur det gick till på den gamla goda tiden ibland, när det kom in nya spännande hamstervarianter så skickades alla hanar till norrland och alla honor till sydsverige. Sånt händer naturligtvis inte nu...

När det gäller det där med raggning vs bilmärke i Karlstadstrakten så vill jag avråda från King Cab. Det är bättre utan, om jag säger så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...