Gå till innehåll

Zoo Aquarium Berlin - Berlin


Niclas

Rekommenderade inlägg

Ja, vad är då mitt utlåtande om Aquarium Berlin...

Kanske är man bortskämd efter att ha sett en massa snygga hemmaakvarier här i Sverige, men jag hade förväntat mig mer av Tyskarna. Det var mestadels mjukkorallakvarier, SPS-nördar göro sig icke besvär att besöka detta offentliga akvarium.

I endel akvarier fanns LPS:er som såg allt annat än glada ut. Endel SPS:er fanns det men de flesta hade släppt en hel del vävnad udertill och var tråkigt bruna. Det var mycket glasrosor i akvarier trotts att det fanns endel avmagrade Rostratus i några. En del av kirurgerna hade HLLD liknande åkommor.

Jaha, har jag bara dåliga saker att säga tänker ni kanske. Nej faktiskt så var det en del bra också. Akvarierna var stora och det var inte bara en massa Nemos och Dorisar utan även lite fiskar jag inte sett förut (se separat tråd). I varje kar fanns saker man fick stirra lite extra efter för att hitta, skyggare räkor och fiskar vilket gjorde att man stannade lite extra tid vid varje akvarium.

Det var tillåtet att fota med blixt vilket är otroligt störande, I alla fall när någon annan förutom jag fotar :)

Så har ni 14 Euro och 40 minuter till övers så kan det kanske vara värt ett besök, men jag skulle rekomendera att ni la pengarna och tiden på att leta upp någon saltvattensbutik som antagligen är 100 gånger roligare att besöka i Berlin.

Helt gratis är det att gå in och kasta en blick på SAS Radissons 1 miljonlitersakvarium. Gör det!

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17122&highlight=radisson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...