Gå till innehåll

Haj ägg =)


zeke66

Rekommenderade inlägg

Jag var på korallrevet i dag och hämta min nya räka som äter dessa små sjöstjärnor som jag har hela akvariet fullt av. Då såg jag något coolt dom fått in. Såg ut som slemmiga musslor. Då sa dom att det var hajägg så kolla har aldrig sätt det förut..Helt otroligt att man bara köper ett ägg sedan efter en tid så kommer det en haj ur det =) Bamboo Shark ägg. Saltvattens världen är i bland fantastisk =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pojkar vad ni än gör köp inga haj ägg utan at läsa på. Hajar behöver mycket, T.ex platts speciella akvarie kamrater, men framför allt mycket botten volym.

Sen så är det inte så lätt att föda upp äggen som att köpa en som redan är kläckt och äter.

Dock hajar är inga nybörjar djur i akvarium, men bamboo haj är en parfekt första haj för de som ä intresserade a denna del av saltvatten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag hade inte tänkt att köpa något då mitt akvarium skulle inte ens räcka som sump till den burken som en haj ska gå i he he..Men tyckte det bara var fantastiskt coolt att se live har aldrig sett dom förut..För övrigt har dom fått in grymt mycket fin fisk där om man får göra smygreklam =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på korallrevet i dag och hämta min nya räka som äter dessa små sjöstjärnor som jag har hela akvariet fullt av. Då såg jag något coolt dom fått in. Såg ut som slemmiga musslor. Då sa dom att det var hajägg så kolla har aldrig sätt det förut..Helt otroligt att man bara köper ett ägg sedan efter en tid så kommer det en haj ur det =) Bamboo Shark ägg. Saltvattens världen är i bland fantastisk =)

Vad är det för räka?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag vet men är det så att den tar bort alla små som jag har då är den värld varje krona. För sen kan jag skicka över den till en kompis som har samma problem.Den kan ju gå Sd runt om det vore så he he..Och lovar att rapportera om det fungerar..För annars lär man bli tvungen att leva med dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag vet men är det så att den tar bort alla små som jag har då är den värld varje krona. För sen kan jag skicka över den till en kompis som har samma problem.Den kan ju gå Sd runt om det vore så he he..Och lovar att rapportera om det fungerar..För annars lär man bli tvungen att leva med dom.

Är de liknande dem jag har?

stjarna-1.jpg

Jag suger upp något hundratal vid varje vattenbyte. Ska bli kul att höra om räkan fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Harlequinräkan jag hade mumsade i sig såna där och jag har sett en annan göra det också så den kommer nog rensa fint hos dig :)

Riktigt cool räka det där, synd att det oftast är svårt att hålla dom med mat men har läst om folk som kört med stjärnor från havet eller haft Chocolate chip-stjärnor (tror jag) i ett refugium och matat med bara en arm då och då som sedan vuxit ut igen hos stjärnan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

08-10-10 Inköpt, och visst finns de småstjärnor kvar i burken, jag hade några att börjas med...

När burken läggs ner till förmån för min nya SPS burk så får den käka småstjärnor i fraggburken istället.

Lite fundersam om den klarar av att beta av dom i den takt dom kommer att föröka sig i sps burke senare...

Den har bytt skal minst en gång och vuxit lite.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...