Gå till innehåll

K-Z eller ATI?


ramq

Rekommenderade inlägg

Det här må ju vara en otroligt korkad fråga, men vad ser ni vad som berättigar dom extra ~2300:- som en 6x24W K-Z armatur skulle ge, motför en ATI Powermodule?

(Att ställa priset mot en ATI Sunpower ger ytterligare ~1800:- i skillnad, alltså ännu fler tusenlappar...)

Jag råkade ha (med lite tur) några slantar jag kan avvara, och frågan är om jag ska lägga det på ljuset?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 2 ATI. En 4x24 och en 6x54, tror jag fick watten korrekt?!

Är helnöjd. Jag skall dock erkänna att jag haft problemet med rör som inte lyser på min stora ramp. Var ett bra tag sedan sist dock (nu händer det säkert igen bara för det ...). Vad som händer är att alla rör tänds, men efter ett tag slocknar en uppsättning.

Fläkten kör jag så den hörs. Annars tycker jag det kyler för dåligt. Gäller enbart den stoa rampen, så kan ju vara just den fläkten.

Gillar att det är "glas" mellan kar och lysrör. Lättare att göra rent än lampor+reflektorer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KZ är ju mycket snyggare så nog är prisskillnaden motiverad !!?

4000:- enbart för designen? Menar du allvar?

Sen kan du kanske kolla drakfisen.se. Dom hade några nya rätt så snygga åxå.

Aqua Light? Vad jag vet är det någon lågbudget tillverkare, men lyser gör det säkert. Verkar sakna kylning och har inte separata reflektorer för vardera lysrör heller... Jag lägger nog pengarna på något bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en KZ 10x80wattare som jag är kanonnöjd med, dock har jag inte testat någon annan t5 armatur.

Men en mycket stor fördel med kz är ju att den inte har några fläktar och därmed är helt tyst, den är ju också otroligt snygg enligt mig och inget man bygger in i någon "huv".

Hur det är kvalitetsmässigt vet jag inte, men jag har inte haft några former av problem med min iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl som med lättmetallfälgar till bilen. Om man tycker att det är viktigt att bilen är snygg att titta på, så pröjsar man gärna extra för design. Om man, som jag, tycker att en bil har man för att transportera sig från A till B, så kvittar det. För min egen del är jag mycket intresserad av vilka lysrör jag har i min T5-ramp i mitt FO-kar, men jag erkänner gladeligen att jag redan har glömt bort vilket fabrikat det är på rampen :) (Den har dock ett skyddsglas, inkl fläkt, och göms bakom en huv).

I mitt revkar jag jag två hemmabyggda T5-ramper - det är hållare som jag limmat fast med en fet klick PL400 på ohyvlade trälister (se bild). Vilka designpoäng ger ni för den ;)

Men samtidigt måste jag hålla med om att t.ex. Metrcrues kar med KZ-ramp ser väldigt läckert ut.

post-1358-14468916191394_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, där har vi ju en klar fördel som sticker ut från någon annan; fläktlös design. Jag kan nog känna mig säker på att K-Z har löst värmeproblemet med perforerade toppen, så visst låter det attraktivt.

Bling-faktorn är inte att underskatta - dessa är saltakvariets svar på bilvärldens "2 lager eltejp". :-)

Jag tror i mitt ärende slutar det nog i om jag bygger ett tättslutande "lock" över karet, eller om jag låter bli det helt och hållet och satsar öppen design. Designen får helt enkelt avgöra.

Tack för era synpunkter. Jag tror Metcrues bilder talar sina egna ord för designen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...