Gå till innehåll

Stylo pocci glow!


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

I tråden här skrivs det att det ska vara 1 droppe/dag/100l. På Ted's sida står det så här:

"Speciellt framtagen för att intensivera färgsättning av korall av arterna Seratiopora, Poccilopora och Sthylopora.

Dosering: 2 droppar per 100 liter dagligen. Vid start av användande av substansen kan man de första 7 dagarna dosera dubbel mängd tills korallen är helt utfärgad."

Funkar det att köra så med, alltså 4 droppar/dag/100l till en början?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I tråden här skrivs det att det ska vara 1 droppe/dag/100l. På Ted's sida står det så här:

"Speciellt framtagen för att intensivera färgsättning av korall av arterna Seratiopora, Poccilopora och Sthylopora.

Dosering: 2 droppar per 100 liter dagligen. Vid start av användande av substansen kan man de första 7 dagarna dosera dubbel mängd tills korallen är helt utfärgad."

Funkar det att köra så med, alltså 4 droppar/dag/100l till en början?

det skulle jag nog avråda ifrån! dosera enligt bruksanvisning som följer! det finns anledning varför man ska följa bruksanvisningen, för att det är en beprövad metod som fugerar bäst! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I tråden här skrivs det att det ska vara 1 droppe/dag/100l. På Ted's sida står det så här:

"Speciellt framtagen för att intensivera färgsättning av korall av arterna Seratiopora, Poccilopora och Sthylopora.

Dosering: 2 droppar per 100 liter dagligen. Vid start av användande av substansen kan man de första 7 dagarna dosera dubbel mängd tills korallen är helt utfärgad."

Funkar det att köra så med, alltså 4 droppar/dag/100l till en början?

står det så på bioteds sida så funkar det:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan berätta massa roliga saker som händer när man överdoserar. Doserade exempelvis zeospur2 dagligen under en månadstid, hände massa men inget dog. Doserade Kalium så in i h ett tag att vattnet förmodligen var 50/50:)...

Som sagt det är inget farligt med dessa tillsatser så länge man har ögonen och skallen med sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha nej jag mena inte det som en stingslig komentar! =)

men det var det ända råd jag hade för tillfället =)

Hehe, lungt det, förstod det :)

Har börjat dosera nu, får se om det blir nåt resultat. Tycker mig se en liten skillnad nu efter två-tre dagar.

Tror ni man kan tillsätta aminosyror och Stylo-pocci glow om man kör med Algenex föresten? Står att man inte ska dosera i spårämnen under tiden. Isåfall får jag pausa doseringen när jag kör igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses,

Det är inte lätt för en nytillkommen läsare att följa den senaste konversationen. Jag har lagt undan några helt ovidkommande inlägg som saknade koppling till trådens syfte. Jag kan lyfta fram dem igen om någon skulle vilja. Annars så har jag själv bevittnat karen hos många handlare i landet och på mässa i Tyskland för att kunna intyga att de vackra färgerna även finns i verkligheten. Det är värt att eftersträva!

Jag föreslår att vi låter denna tråd fortsätta med rubrikens innehåll, dvs användning av Stylo pocci glow och liknande tillsatser :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du rätt typ av koraller för att SPG skall verka överlag?

Nu kanske jag fått de hela om bakfoten men det är väl ett preparat som skall ge effekt på vissa specifika arter?

//NiXoN

Isåfall har jag också fått det hela om bakfoten. Det ska väl hjälpa att ta fram färgen hos de koraller i familjen Pocilloporidae, dvs Stylophora, Seriatopora och Pocillopora, som har färgämnet pocilloporin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...