Gå till innehåll

Identifiera prick på ostracion cubicus?


Rekommenderade inlägg

Fick i förrgår hem min Gula boxfish, och nu efter ett par dar i karet, ser det ut som vita prickar (4stycken) på den, är det någon sjukdom eller är det vanligt att det är så? hur gör jag bäst för att åtgärda det? Kommer den få flera?Vattenvärdena är kanon, Salt 1,024, Ph 8,3 fosfat 0,Nitrat 7,Nitrit 0.

Tacksam för snabba svar, mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

UV är i princip ett krav med fiskar av denna typen.

Kör med Uv, men kan det ha att göra med att jag köpt den för 2dagar sedan? att den blev stressad med flytten? sökt lite om sjukdomen men hittar inget bra tycker jag, är det en allvarlig sjukdom? hur gör jag bäst för att få bort det? eller ska jag lugna mig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okido, så fel jag kan ha.

Detta är alltså inte i ditt 5 dagar gamla 300 liters akvarium utan i något annat mindre kar du lyckats hålla perfekta värden i 2 månader. Vad mäter du ? Mäter du tex kalium ?

7 mg nitrat per liter är inte naturliga värden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okido, så fel jag kan ha.

Detta är alltså inte i ditt 5 dagar gamla 300 liters akvarium utan i något annat mindre kar du lyckats hålla perfekta värden i 2 månader. Vad mäter du ? Mäter du tex kalium ?

7 mg nitrat per liter är inte naturliga värden.

självklart är värdena perfekta i mitt 300l eftersom de enbart består av luft -skrattar hysteriskt JAg mäter nitrit,nitrat,ca,mg,ph,po4,kh. Vad alla sagt till mig är 7mg/l ett väldigt bra värde..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...