Gå till innehåll

Zeofilter !


Guest saltishenke

Rekommenderade inlägg

Guest saltishenke

Hej ska köpa mig ett zeofilter vilket ska man ha ?

Ska ha till ett test 120 liters kar med en 30 literssump .

Kan jag överdimensionera filtret så slipper jag att köpa ett nytt sen till mitt bygge på ca 500-600 liter ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker KZ easy lift mag... är ett bättre alternativ men den vanliga modellen funkar alldeles utmärkt. Se bara till att du gör gott om plats i sumpen, 30 liter som du funderar på är ganska litet när man skall klämma i skummare å annat skit som skall få plats. Skulle jag startat ett 120 liters kar hade jag byggt en sump på 80-100 liter, då får du upp vattenvolymen och mer plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Jag ska bara testa men som sagt jag har ett 120 liters lido som kan verka sump vill gärna prova så man vet hur det funkar sen när jag startar större kar om ett par månader

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ok jag vill gärna testa lite i mitt lido som sagt så har jag 2 st så ett får bli sump nu då *L* Har handlat Aquatronica dator med massor tb och jagar en 3 kanals grotech pump för balling ska nu beställa zeokitt av Bioted.

Allt ska sen användas i mitt nya 500-600 liters kar i nya huset ett par månader dit men roligt att mecca och kitta!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...