Gå till innehåll

Quadricolor som krymper


Tobbe.

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Hade en likadan. Den flydde upp i ett hörn bakom en massa sten och satt där. Efter ett tag hittade min clown den och det verkar som om den (anemonen) blev rejält stressad så den hängde mest i krympt tillstånd, för att sen tvärdö. Clownen hade trasat sönder den rätt fint tyvärr...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ena av mina 4 st quadicoulor drar också ihop sig för jämnan. Tror inte att den trivs men om du just har skaffat den så tar det någon vecka innan den återhämtar sig...så du får helt enkelt vänta och se vad som händer. Tror att du kan vara lugn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

mina har satt sig på bra ställen o ser kanon ut dom krymer lite när dom skiter men annars fullt utvecklade! bara ett problem! min korkade jäkla clownfisk vägrar ju att äns simma nära nån av anemonerna! ska man köpa nya clowner som inte har fel på lokaliceringssinnena!?? mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara ett problem! min korkade jäkla clownfisk vägrar ju att äns simma nära nån av anemonerna! ska man köpa nya clowner som inte har fel på lokaliceringssinnena!?? mvh Jerry

Är clownerna odlade så är det inte säkert att den går i anemonen över huvudtaget, den vet helt enkelt inte vad det är förnågot. Oftast gör dom det men det kan ta lång tid innan dom fattar. Har du bara en clown? Isf. köp en till så ökar säkert chanserna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...