Gå till innehåll

JoesJuice


xedar

Rekommenderade inlägg

Tja!

för ett tag sen snackades en del om JoesJuice nån som provat detta??

jag beställde 2 flaskor idag så det kommer väll nästa vecka.

Jag är så trött på alla glasroserna så nä ska dom j*vlarna dö!smiley15.gif

har provat lite med calsium men det funkar inte så bra, dom repar sig effter en vecka verkar det som..

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag provade den metoden med Calcium och citron och måste säga att den fungerade väldigt bra. Men jag fick sluta med den eftersom min putsarräka tyckte att det var jätteroligt att hoppa in i molnet med calcium, så för hans skull så fick jag sluta med den för det är nog inte bra för honom. Men sedan skaffade jag en kopparbandad pincettfisk (Chelmon Rostratus) och efter bara två veckor så hade antalet glasrosor minskat till väldigt få. Och efter ytterliggare två veckor så hade antalet minskat fråncirka hundratalet till ental. Nu är det bara några kvar och de vågar inte visa sig på dagtid utan stickar bara ut sina tentakler på natten.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hejsan jag fick ett mail i dag av JoesJuice om att grejorna var skickade.

2 flaskor 20ml /st kosta mig 180kr ink porto.

jag har provat med calcium det löser ju upp asen fulständigt.

Men om dom sitter långt inne i stenen och den lilla stammen överlever så kommer skitet tillbaka, men det där med JoesJuice är ju att dom käka det och det förgiftar dom.

Dom har ju tagit patent på det så det borde funka bra.

men anars kommer jag köra på Jimmy's alternativ tror jag.

hur pass bra är räkorna på att äta upp dom?

Chelmon Rostratus går nog tyvär inte anats va den på fisk listan när jag strata karet, men han får nog inte plats.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så är pepparmintsräka en riktig höjdare på att käka glasrosor OM man får fatt i rätt. Detskall finnas någon räka som liknar den men som inte alls käkar glasrosor. Jag var också ute efter en pepparmintsräka men efter någon månads tjat på min lokala zooaffär att de skulle ta hem en så gav jag upp och köpte pincetten i stället. Synd att du inte får plats meden pincettför det är en vacker fisk, men man kan inte ha allt i akvariet. Hoppas att du får fatt i en pepparmintsräka. Hittar du ingen i närheten så får du prova i Danmark.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Joes Juice verkar i princip vara kalciumhydroxid i en mättad saltlösning. Beskrivning finns i patentansökan 20050100576 på amerikanska patentverket, http://www.uspto.gov/patft/index.html. Sök i published applications på aiptasia och majano. Min erfarenhet är att det fungerar ungefär lika bra eller dåligt som andra metoder, typ citron eller lösningar med NaOH.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt Joes Juice i ca 2 mån, å det funkar bra på den glasrosen jag matar.. men det dyker upp nya små på andra ställen så man får nytta av hela 20 ml flaskan.

Jag får hoppas på att dem ger sig med tiden..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...