Gå till innehåll

tips om dykning i egypten?


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

Åk live aboard på rutten till Brohters med Grand sea serpent, klart godkänd.

Tänk på att det kan vara kallt i mars, var själv där i mars en gång det blåser svala vindar och 22 grader i vattnet de första dyken går bra men sedan är man nerkyld och dräkten hänger ute i vinden mellan dyken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dahab var där 1994 under 2 veckor.

Flyget från STHLM till Kario.

Tog en lokalbuss till Sharm å sedan 10mil norr mot Dahab.

Bodde grymt på ett hotell som hette INMO (INgrid & MOHammed)

grym dykning. Har vart vid dessa ställen klicka på länkarna så får du upp lite mer info om dykplasten oxså

Första dyket vid Bells så då man kom ut från grottan. (Hoppar i på land simmar i ett passage å ut på ca 20m djup såg jag min första Svartfenade rev-haj-

Diving Dahab:

Abu Helal / Abu Talha

Bannerfish Bay

Blue Hole / Bells

Canyon / Fish Bowl

Caves

Coral Garden

Eel Garden

El Shugurat

Gabr el Bint

Golden Blocks

Islands / Seven Pinnacles

Lighthouse

Lionfish Rock

Mashraba

Moray Garden

Ras Abu Galum

Red Tooth Trigger Bay

Rick's Reef

Salah's Place

Sha'ab Khanzier

Shoe Stump

Sinai House Reef

Three Pools / South Oasis

Umm Sid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...

Hej, lånar tråden lite för jag/vi har nu samma resmål ska till Makadi Bay och bo på Makadi palace och tänkte höra om någon här har varit där och som kan berätta lite om detta, vi har tänkt oss vanlig snorkling men jag har även funderat på att ta dykcert när vi är nere då jag inte hinner med detta innan vi åker ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, lånar tråden lite för jag/vi har nu samma resmål ska till Makadi Bay och bo på Makadi palace och tänkte höra om någon här har varit där och som kan berätta lite om detta, vi har tänkt oss vanlig snorkling men jag har även funderat på att ta dykcert när vi är nere då jag inte hinner med detta innan vi åker ner.

Hej när åker ni?`

Jag och min sambo åker dit den 29 juni och ska bo på Makadi Palace. Har pratat med en bekant som har varit där och hon sa att det var underbart. Korallrevet utanför hotellet var wow...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej när åker ni?`

Jag och min sambo åker dit den 29 juni och ska bo på Makadi Palace. Har pratat med en bekant som har varit där och hon sa att det var underbart. Korallrevet utanför hotellet var wow...

Verkar ju vara ett kanonställe! Får man fråga var ni köpt resan? Är det någon av de stora bolagen eller har ni själv bokat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har också bokat via Ving.

Men det är inte Vings hotell utan flera åker dit, många amerikanare ( uuuuuhhh) vad jag har förstått...

Andra bolag åker också men inte under sommaren, Bara ving åker under sommaren till Egypten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...