Gå till innehåll

Årets Julklapp


stigigemla

Rekommenderade inlägg

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag skulle vilja påstå att det finns lite olika förslag beroende på vart man är i utvecklignen av sitt kar

Nybörjaren: Daniel Knop Saltvattensakvariet - Guiden för Nybörjaren

Något mer erfarenakvarist och teknikintreserad: GHL Profilux Plus, Profilux Plus II, Profilux Plus II, GHL Profilux Plus II EX

Något mer erfarenakvarist och fiskintreserad: A. achilles

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

årets jul klapp för mig är att familjen har utökats.! såhär nu i juletider.! :)

sen skickar jag gärna en hälsning till alla här på guiden, tackar för all hjälp man kan får här på guiden som gör ens hobby trevligare.!

mvh manne

Grattulerar till en ovärderlig julklapp! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag redan handlat på mig Deltec HLP, ATI SunPower och Grotech doserpumpar redan innan December månad, så blev det en Korallen-Zucht Easy Lift Magnetic som julklapp.

Dock sneglar jag på en Oceansmotions Super Squirt...

Kollade in Oceansmotions Super Squirt på www.oceansmotions.com/forum såg att många använder såkallad 4 , 8 Way. Alla använder externa pumpar för att mata hela systemen,

vad är det för pumpar ? Se bild på http://img.photobucket.com/albums/v473/Casshew/waterpix/nadc1.jpg

Detta är ju super intressant, tänk om man slapp alla fula cirk.pumpar i karet....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag köpte en 125 liters kub med skummare, Och en Streamer till mig själv :D NU måste jag bara vänta på att triton öppnar så jag kan få tag i lite salt, Ligger på 1.020. vilket e för litet för att jag ska våga lägga i Min LS och Fisk från clownhotellet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mig blev årets julklapp inom hobbyn två små blåa flaskor (ZEOspur2 och AAHC) och ett presentkort från akvarieleasing.

På önskelistan fanns även doserpumpar, fotometer och kylare (som jag är rädd för att jag måste köpa innan sommaren).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Själv hoppas jag på att få möjlighet att ta mig tid till att färdigställa den sista rördragningen till skummaren, så att man kanske får igång karet innan jul. Sedan får väl julklappen anses vara levande sten då då...

Eller ja, ett par streamers hade inte suttit helt fel. (Just nu har jag bara closed-loop)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tomten har redan varit här.Han lämna 1st 200l helglas akv,Deltec skummare 300,uv 11w,2st dubbla t5 ramper,eheim in pump 2st,div tester.Så nu skall det lekas.Han hade glömt osmosen hema den kommer senare.

Hustrun får nog papiljotter till håret tror jag. Ha en GOD JUL

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...