Gå till innehåll

hemmagjord skummare?


Rekommenderade inlägg

Jag körde en ett par månader i ett hundra liters för att rensa LS från en kompis med ett läckande kar. Jag bara monterade ihop, startade och sedan gick den. Inga inställningar. Uppseende väckande bullrig var den inte i ett akvarierum med 29 andra kar. Bättre än en halvliters PET- flaskeskummare är den absolut, framför allt genom att den är så stabil i skumningen. Man behöver inte justera om varje vecka för att utströmmaren åldras. För ett hundra liters som det står i manualen är den klen men för 20 till 60 liter skulle i alla fall jag rekommendera den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Kan bara hålla med dig stig helt ok skummare till 50-60 liter visst låter den lite men den är helt och för 200:- - 300:- lr vad den kostar tror jag gav 250:- för min och jag har den på hyllan nu kan ju vara bra att ha *L*.........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en jag med till mitt pico 16l och det hamnar även här i koppen, enda problemet som jag kan se med den är att den småbubblar som den ska för att sedan släppa en stor bubbla lite då och då, fast regelbundet typ var 10:e sekund eller så, inget som direkt stör mig eller andra hemma.

En annan fråga jag skulle vilja veta nu när det ändå är Nanoskummaren vi pratar om är om det går att köpa nya partikel/kol filter till dessa, min börjar bli rätt sunkig & äcklig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...