Gå till innehåll

RSM 130 liters eller AQUAMEDIC Chromis (Svart) 140 l


starmaker

Rekommenderade inlägg

Hej

tänkte köpa något av dessa, skiljer inte mkt i pris, men vilket är bäst? någon som vet ,tips?

aqua medic info :

The aquarium is a 55 cm cube with a water height of 47 cm and a volume of c. 140l (c. 35 gal). The overall height including the stand but excluding the lighting is 127 cm. Chromis comes complete with:

- cabinet: in laminated board for self assembly.

- filtration: Biostar Flotor compact external filter system with biorotor and power protein skimmer.

- mechanical filter: PF 1000 Power Filter for water movement and additional mechanical filtration

- lighting: Ocean Light 150 luminaire complete with one 150 W aqualine 10000 13000°K metal halide lamp

RSM är det som brukar säljas ni vet...?.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett AM Chromis sedan 2,5 år och är jättenöjd med akvariet. Jag tycker möbel och akvarium är snyggare än RSM som jag tycker upplevs lite plastigt, men det är helt och hållet en smaksak. Jag gillar öppna akvarium och effekten du får av MH-belysning.

Se min projekttråd (länk i min signatur) för bilder. Finns många projekttrådar här på SG om både Chromis och RSM. Alla som valt RSM verkar riktigt nöjda med dem också.

Den enda detaljen jag inte är nöjd med i Chromis-paketet är skummaren. Den har funkat OK, men det senaste året har jag haft problem med att pumpen inte startat efter att den varit avstängd vid matning. Så nu efter nästan tre år har jag bestämt mig för att byta ut bioflotor-skummaren mot en Deltec mce300.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var iväg och skaffa mitt första saltkar.Blev ett RSM pga bilder jag sett från Chromis så ser man för mycket teknik.Sen har jag ej platsen att ha akvariumet i centrum som jag tycker Chromis gör sig bäst.

Kommer lägga upp en projekt tråd senare under dagen.Har en del bra ideer.

Nä tillbaka till topic.Jag tycker att RSM Har en smart lösning på tekniken.Men chromis är snyggare pga ett som Daniel säger så ser RSM lite plastigt ut.Specielt skåpet.Men skulle jag vilja ha ett Chromis skulle jag haft en annan bänk som en sump får platts i.Blir ju en dyrare lösning.Har du inga saltisar i din närhet som kan tänkas visa upp karen i RL.Kn bli ett enklare val då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...