Gå till innehåll

Wiki?


Marko

Rekommenderade inlägg

Jag tror att sidan skulle gynnas av en Wiki.

- Ordlista-projektet skulle kunna skrivas in i Wiki format, och fler skulle kunna bidra lättare

- Vanliga nybörjarfrågor skulle kunna förklaras i Wiki format

- How-to DIY beskrivningar

- etc.

Vi kör mycket i wiki format på jobbet och det är faktiskt ett grymt effektivt sätt att få in och organisera mycket information.

Det måste väl vara ganska lätt (?) att starta en Wiki som man kan länka till härifrån antar jag?

Har ni (admins & mods) funderat på detta redan, eller är det något som skulle kunna införas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är under utredning. :)

*Edit:

Har ni förresten sett denna?

http://www.akvariewiki.se/index.php/Huvudsida

Grundad av en av våra medlemmar. :)

Hittade den när jag sökte på Google alldeles nyss.

Den wikin diskuterades alldeles nyligen här på SG. Se mitt inlägg i den här tråden:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=26170&page=2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får time-out på den sidan, men om det nu redan finns en wiki som har en uppstartad struktur och en grundstomme med information, och om Peter är intresserad av att få mer ruljans på akvariewiki.se, så kanske det är en idé att samarbeta kring den wikin, istället för att börja på helt ny kula?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får time-out på den sidan, men om det nu redan finns en wiki som har en uppstartad struktur och en grundstomme med information, och om Peter är intresserad av att få mer ruljans på akvariewiki.se, så kanske det är en idé att samarbeta kring den wikin, istället för att börja på helt ny kula?

Håller fullständigt med!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 år senare...

Hur gick det egentligen med denna utredning? Det finns flera inlägg på forumet som jag tror skulle lämpa sig mycket bättre i det formatet där alla kan hjälpa till. Exempelvis detta utmärkta Farliga djur att se upp med.

När wiki var nytt möttes det ju av en hel del skepticism men idag finns det väl knappast nån som tvivlar på att det är awsome.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...