Gå till innehåll

crilles kub 400l


crille

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

tackar ricke, nej jag sålde ca 100kg till marinakvariet + dom flesta fiskarna!

har ca 60-70 kg nu, ska komplettera lite med ny sten, såg några fina stenar

hos bioted, ska dit imorgon o se vad jag kan hitta:) sumpen är på 200l, skummaren

en KZ revolution s sen har jag en ombyggd schuran-skummare som zeo-reaktor

returpumpen är en aqua-bee 3000l

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä jag menade att nu kan man ju inte välja för stora fiskar! "stimmet" tror jag inte jag sett

i sverige:)

haha fan va dum ja e.. ja självklart du menar så. jo du har en poäng där! för vi har sett nog med extremfall ;) typ sohal på 250 liter vatten med sten osv..

oavsett så ska ditt "hemliga stimm" bli intressant :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är som många nyfiken vad det är för stimm du har på G. Tycker det är vackert med ett stim men tycker ändå det är svårt att hitta stimficken som gör att man får stimkänslan i ett akvarium.

Håller med om att det är inspererande att läsa om erfarna akvarister hur de startar sina kar, ger mycket lärdom. Följer därför detta kar med stort intresse!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är som många nyfiken vad det är för stimm du har på G. Tycker det är vackert med ett stim men tycker ändå det är svårt att hitta stimficken som gör att man får stimkänslan i ett akvarium.

jag provade med 7 st trerandiga fröknar för att få lite "stimm känsla" men å hel*vete heller.. det var ett stimm dom första timmarna i karet sen hade dom hittat en varsin favorit sps som dom försvarar med sina liv och ständiga smågruff, katt & råtta lek och slagsmål är ett faktum!

kanske ett trettiotal skulle få dom att gå mer ihop men då får man en större balja, och trettio såna små ettriga *svårdom*! tycker det räcker med sju ;) annars är det väl typ chromisar och anthias som stimmar bra, dom är väl iof fredligare så det ska bli roligt att se vad crille har för nåt i kikaren ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara svårt att få fiskar att gå i stim i ett kar, framförallt om dom är aggressiva. Dom har oftast ingen naturlig fiende.

Nu är det visserligen skillnad på kar å kar, men har sett detta fenomen på universeum. Kommer inte ihåg vilken fisk det var, men när predatrorerna försvann från karet så spridde sig stimmet till i stort sett hela karet. Lasse kan säkert komma med mer fakta om det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att få till ett kar hemma som går att jämföra med ett Universeum kar.

Är därför nyfiken på vad Crille har hittat på då han inte kommer ha ett stim som fyller hela karet utan snarare en del av det så det blir ett stim av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara svårt att få fiskar att gå i stim i ett kar, framförallt om dom är aggressiva. Dom har oftast ingen naturlig fiende.

Nu är det visserligen skillnad på kar å kar, men har sett detta fenomen på universeum. Kommer inte ihåg vilken fisk det var, men när predatrorerna försvann från karet så spridde sig stimmet till i stort sett hela karet. Lasse kan säkert komma med mer fakta om det.

hmm där skrev du nåt... får nog klämma in en drake eller nåt kanske som håller bråkstakarna på plats eller en mera simkunnig kirurg som får agera vallhund åt dom hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att äntligen se och pratat med dig

Blev det nått hos Ted??

dessamma wrang, trevligt:) jo en liten duncan 3 huvud

och en montipora fragg flakis, jäkligt bra att kunna köpa

fragg när man har nystartat och testa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...