Gå till innehåll

BTA anemon dör?


Linus89

Rekommenderade inlägg

Har för några dagar sedan skaffat mig en BTA anemon som dragit ihop sig nu under första dagarna vilket jag nu när börjar bli väldigt orolig över då jag sett att det är hål från munnen och igenom foten så att man ser stenen som den sitter på !

Jag har mätt mina vattenvärden ett flertal gånger och märkt att nitrat värdet är lite för högt men annars så är allt som det ska, har börjat med vodkametoden för att sänka dessa sedan 3 dagar tillbaka.

Här är en bild på anemonen som jag gärna skullel vilja veta om det är någon ide att ha kvar eller om den är påväg att slå ut hela karet.

Tacksam för alla svar

Mvh Linus

post-4324-14468916833115_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret, slängde den innan hela karet blev lidande utav den..

Är det vanligt att det går hål igenom hela anemonen som i mitt fall ? och hur länge klarar sig en anemon utan mat ifall man skulle se att den inte åt upp maten man gav den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en anemon klarar sig läääänge utan mat.. matar inte min anemon direkt... Min clown ger den lite artemia när den känenr för det, annars får den inget direkt... har hört att dom mer elller midnre bara behöver mat för att växa och bli större, så är man nöjd med storleken så kan man lugna ner sig med matandet?!. min mår inte dåligt iaf, och den får inte mycket mat av clownen inte... Har jag rätt elr fel?!? nån som sitter på svaret här det vet jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...