Gå till innehåll

MIN BTA har Delat sig :D


malm

Rekommenderade inlägg

Riktigt skitglad e jag, så jag tänkte lägga upp bilder här under anemon delen eftersom inte många verkar kolla in min tråd om karet...

BTA:n kommer från Raur gamla kar, där den dela sig 3ggr, och sen köpte titti och martin karet av henne och dom har yttligare fått delningar som jag sen bytte till mig och nu dela min sig...

slänger upp 1 före bild och en efter kloningen...

det tråkiga ärju att den var så stor och maffig innan, och nu är det 2 små "pluttar".

men dom växer väl till sig igen förhoppningsvis..

post-4012-14468916840662_thumb.jpg

post-4012-14468916840861_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt!

Har själv en BTA som jag har haft i snart 3 mån. Hur länge kan det ta innan dom delar sig och hur går denna delning till egentligen?

Mvh,

Elin

jag har haft min i 3 månader nu den 8e mars, så det behöver inte ta längre tid än så om den trivs antar jag... hur det ser ut när den delar sig hade jag med velat se!! tyvärr var man på jobbet i 12 timmar idag så har inte ens sett karet när belysningar var på:(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tackar Tobias, och jag som trodde den skulle dö för nån dag sen när jag förgiftade glasrosorna:D

tycker dina anemoner sitter fint Mattias. kollade en video du hade lagt upp och var impad att dom satt så fint..(det var då när jag hade en annan anemon som var skygg, och tryckte in sig i ett hörn)..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Christoffer! Kul att anemonen fortsatt att dela sig. Den ser ut att trivas bra.

Håller med Henrik ovan att de oftast delar på sig när de blivit lite stressade. Din delning kom till strax efter jag köpt Linas kar och en sådan flytt kan säkert vara stressande.

P.S. Tyvärr klarade sig inte anemonen jag fick av dig. Jag bytade kar strax efter och den överlevde inte flytten. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Christoffer! Kul att anemonen fortsatt att dela sig. Den ser ut att trivas bra.

Håller med Henrik ovan att de oftast delar på sig när de blivit lite stressade. Din delning kom till strax efter jag köpt Linas kar och en sådan flytt kan säkert vara stressande.

P.S. Tyvärr klarade sig inte anemonen jag fick av dig. Jag bytade kar strax efter och den överlevde inte flytten. :(

Tackar Martin. Ja den verkade trivas riktigt bra innan den dela sig...

tråkigt att höra att anemonen inte överlevde. det var kanske en riktigt svår en, som vi anade!?... det var värt ett försök iaf, för den hade nog varit riktigt finfin om den hade trivts, och gjort sig hemmastadd..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den stora frågan nu är ju varför var min anemon stressad så den dela sig? Ingen cirkulation, och fått i sig lite glasros dödare? stor fet sammets clown som prylar upp den?

hade ju hoppats på att det var för den trivs, vilket jag tror den gör också.

kanske var både och... längtar tills imorrn nu så jag kan se båda när Mh:n har tänts... hoppas dom kommer sträcka på sig tillsammans på ett nice sätt:D hehe

man kan ju hoppas den delar på sig mer.. ser det framför mig när jag säger upp mig från jobb för att odla upp anemoner.. haha. skämt o sido, men hade vart kul att byta bort någon del mot lite koraller:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...