Gå till innehåll

ozon tillsammans med zeobak och zeozym


jupiter

Rekommenderade inlägg

hejsan.

Jag blir inte klok på dessa tillsatser tillsammans med ozon, uv-c söker både på zeovit.com och här men får egentligen inget konkret svar.

kan jag dosera zeobak, zeozym, coral snow, zeostart2 och ha min ozon anläggning igång eller skall jag slå av den?

mvh Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

slå av den. ozon = dödar bakterier =zeobak..UVC skall man heller INTE ha tillsammans med zeovith metoden. Skall du köra ozon som tex ländström måste man kompensera det på nått vis..

Helt fel. Man kan köra med UV-C med Zeovitmetoden men då på natten enlig de jag frågat och läst

Har själv kört det natte tid utan problem med metoden. Pricken försvann på fiskarna å karet såg bra ut

Ozon däremot har jag hört Blankt nej

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...
Helt fel. Man kan köra med UV-C med Zeovitmetoden men då på natten enlig de jag frågat och läst

Har själv kört det natte tid utan problem med metoden. Pricken försvann på fiskarna å karet såg bra ut

Ozon däremot har jag hört Blankt nej

Och varför skulle det vara annorlunda på natten än på dagen?.

Mycket nyfiken på ditt svar.

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det är helt fel alls. Kolkälla är bakteriedrivet & uvc dödar bakterier. Visst går det att kompromissa genom att odla & skumma ut bakterier på dagen för att sen köra uvc på natten om man vill. Men det borde gå att göra detsamma med ozon då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...