Gå till innehåll

Cement för saltkar


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Finns Reef Bond att köpa i Sverige?

Någon som har testat det?

Och finns det några andra alternativ som är revsäkra för att göra en bakgrund i ett kar - få lite struktur på väggen, dölja teknik så att säga?

Har sökt lite i forumet och skippar nog alla skum och grejer som diskuterats. Revsäker cement känns som min melodi - och Reef Bond är det enda jag lyckats hitta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns Reef Bond att köpa i Sverige?

Någon som har testat det?

Och finns det några andra alternativ som är revsäkra för att göra en bakgrund i ett kar - få lite struktur på väggen, dölja teknik så att säga?

Har sökt lite i forumet och skippar nog alla skum och grejer som diskuterats. Revsäker cement känns som min melodi - och Reef Bond är det enda jag lyckats hitta.

kolla i laggemans tråd om hans deltec kar med bakgrund. där har du något att blita i.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har kört med Reefbond. Funkade kanon med att lägga ut på rutan. Helt rätt att inte köra med ardex 45 som vissa kör med. Kan inte tänka mig att detta är säkert men men det får tiden se.

Har ej sett nån reefbond här i sverige på nån hylla eller shop men detta är väll liknande men annat märke och även detta revsäkert

speedglue.jpg

Speedglue

Speed glue fungerar under och över ytan. Skadar inte korall och har en struktur som lätt döljs på levende sten. Även bra att limma fraggar på fragsten med.
http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=31
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK tack - jag tittade på den och fattade inte riktigt hur ytan blev så att säga - om det var mer som lim/silikon än som cement.

Men den är ju ett bra alternativ då.

Skall man göra en hel bakgrund av speedglue blir det nog rätt dyrt. Nu vet jag iofs inte om det finns billigare alternativ. Går nog bra att göra bakgrunden med speedglue. Kan blandas till konsistens som motsvarar vanligt spackel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall man göra en hel bakgrund av speedglue blir det nog rätt dyrt. Nu vet jag iofs inte om det finns billigare alternativ. Går nog bra att göra bakgrunden med speedglue. Kan blandas till konsistens som motsvarar vanligt spackel.

Bakgrunden ska vara tunn - riktigt tunn. Och kompletteras med bitar av död sten. Dvs först lägga ett tunt lager av nån slags cement och sen trycka in sten i. Tänkte köpa död sten med mycket hål och porer och slå/såga/bryta i mindre bitar. Så tänkte jag. Och jag tror ändå att det blir billigare än att köpa en BTN slimline som är ett annat alternativ för att få lite struktur på baksidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...