Gå till innehåll

För rent vatten ?!


Mattias

Rekommenderade inlägg

Efter lite funderingar, tog jag min skummare under armen och åkte hem till polaren. Ställde den i sumpen, och vips !! Det skummar som aldrig förr, det blir riktigt tjockt och fint. Precis som det skall....

Hemma hos mig, vill det inte bli nåt skum !? Akvariet har stått m vatten i 10 dagar, varav det har varit levande i akvariet i 8 av dessa dagar. Stenar, fiskar, koraller, sniglar och räkor, allt är mycket välmående och allt verkar ok. Har använd Prodibio`s Bioclean sedan start, thats it !

Saltet är TMC Pro Actif.

Kan det vara så att det inte har hunnit bildas, tillräckligt med proteiner i vattnet, eller är det nåt annat som stör själva skumbildandet ? Börjar bli lite frustrerad......:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar det som ditt akvarium är nytt. Om jag missuppfattat så kan du strunta i nedanstående.

Nya slangar innehåller mjukmedel. Lim m.m. påverkar också ytspänningen. Nya akvarier brukar därför inte skumma så mycket i början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland är det enklaste svaret det rätta och jag misstänker att du besvarat frågan själv - du har för rent vatten.

MVH Lasse

Det låter ju alldeles för enkelt, för att vara saltvatten menar jag :)

Ang slangen så tror jag inte den, läcker ut mindre tjosan i vattnet än en Eheim slang gör. Men jag skall byta, den är bara ett provisorium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...