Wiking 571 Posted April 24, 2009 Author Report Share Posted April 24, 2009 Hos vem köpte du den ?Hallå Mikael. Jag köpte den av en tysk butik, jag skickar dig ett PM med länken. Quote Link to post Share on other sites
Stefan molin 198 Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 hej Ingemar, löste du problemet med att skummaren slutade funka? blev det ett ozon rör? mvh stefan Quote Link to post Share on other sites
Wiking 571 Posted April 25, 2009 Author Report Share Posted April 25, 2009 hej Ingemar, löste du problemet med att skummaren slutade funka? blev det ett ozon rör? mvh stefanJa. I stället för att mata luft enbart från ozon apparaten till skummaren så kopplade jag på ett T-rör så att skummaren även suger 'vanlig' luft. Skummaren fick antagligen för lite luft tidigare, men nu funkar det perfekt.Däremot så blir det mindre skum i koppen när jag använder ozon. Tidigare tömde jag 2 fulla skummarkoppar i veckan, det har minst halverats. Jag misstänker att andra har samma erfarenhet?Tack för lånet av din apparat Stefan! Quote Link to post Share on other sites
Connaissancen 10 Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Jag misstänker att andra har samma erfarenhet?Jo, jag märker samma sak med min MC500. Skummet når inte lika högt med ozonet på, så man får köra mer luft eller sänka koppen litet.Jag kör all luft genom ozonisatorn, eftersom skummaren får tillräckligt ändå. Alternativet till T-rör är ju att koppla på en pump, som det rekommenderas i manualen. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts