Jump to content

Använder du ozon

Använder du ozon?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

hej Ingemar, löste du problemet med att skummaren slutade funka? blev det ett ozon rör? mvh stefan

Ja. I stället för att mata luft enbart från ozon apparaten till skummaren så kopplade jag på ett T-rör så att skummaren även suger 'vanlig' luft. Skummaren fick antagligen för lite luft tidigare, men nu funkar det perfekt.

Däremot så blir det mindre skum i koppen när jag använder ozon. Tidigare tömde jag 2 fulla skummarkoppar i veckan, det har minst halverats. Jag misstänker att andra har samma erfarenhet?

Tack för lånet av din apparat Stefan!

Jag misstänker att andra har samma erfarenhet?

Jo, jag märker samma sak med min MC500. Skummet når inte lika högt med ozonet på, så man får köra mer luft eller sänka koppen litet.

Jag kör all luft genom ozonisatorn, eftersom skummaren får tillräckligt ändå. Alternativet till T-rör är ju att koppla på en pump, som det rekommenderas i manualen.