Gå till innehåll

Rio Nano skummare!


Rekommenderade inlägg

Tjenare idag köpte jag en Rio nano skimmer.

Nu undrar jag om det är fler än jag som har problem med microbubblor?

Hur ska det se ut i den, jag har en genomskinlig plastbit över och det känns som att den borde sitta någonstans för att fånga upp bubblorna men jag kan inte komma på var.

Tacksam om någon har svar på mina frågor, och gärna en bild på hur det ser ut i för jag är lite trög :smiley22:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för länken, tyvärr så ser man inte så mycket hur den ska se ut inuti.

Skummaren kom som ett pussel utan några instruktioner och det känns som det är fel eftersom det kommer microbubblor.

Kenneth: Den var helt ny. Den går relativt tyst men den skummar inte än men det kommer snart.

Jag ska plocka isär den igen och se om jag kan lista ut var den överblivna plastbiten ska sitta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Jag har en sådan skummare i litet kar och den bubblar lite första dagarna, sen kan man börja justera in den med röret så blir det bra, Min skickar inga bubblor ut i karet nu. Vad är det för genomskinlig plastbit du nämner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, så du hade problem med bubblor i karet också, isf är det en lättnad. Det är två genomskinliga plastbitar som följer med. En större som är sista väggen mellan andra och sista kammaren men så är det in liten bit som jag inte riktigt vet var den ska sitta. Hoppas du förstår vad jag menar annars kan jag ta en bild.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara den som ser ut som ett gitarr plektrum, är det de så skall den sitta på undersidan i ett litet hål. När du satt dit den så kan man vrida på den så att skummaren skall hänga rakt. Annars får du nog ta en bild, följde nämligen inte med någon genomskinlig plastbit till min, enda lilla biten jag fick med var den biten men den var grå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och röret som medföljer är til för att förlänga insuget till pumpen och som sagt den kommer att skicka ut micro bubblor ett par dagar sen blir det bättre och sen måste man va j*vligt försiktig med justeringen av insuget (luft) då den är mycket känslig med justeringen där !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst låter den men inte så farligt tycker jag, jag har 2st skummare till utav andra märken och dom låter lika mycket tycker jag.

Men vad vet jag, har 3 tonårs döttrar så gemfört med dom är allt annat tyst :-)

Är det den som skall sitta bredvid motorn dvs under den svarta plastbiten där insugsröret sitter, kanske..

Låter era skummare mycket? Jag får ont i huvudet av min.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det den som skall sitta bredvid motorn dvs under den svarta plastbiten där insugsröret sitter, kanske..

Låter era skummare mycket? Jag får ont i huvudet av min.

Ja det kan vara den för det är där jag har placerat den, tack så mycket Jonas.

Min låter sjukt mycket, men det blir nog bättre snart (hoppas jag, annars vänjer jag mig).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Drog igång min rio skummare idag, den låter helt jävla sanslöst mkt. Som ngn skriver "Jag får ont i huvudet".

Tog i sär den och tvättade allt och satte ihop igen, men det låter nästan som det är "enheten som snurrar" som rasslar.

Har era tystnat något eller gav ni upp...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Min har tystnat avsevärt, huvudvärken har släppt men visst låter den, satte en bit slang på akvarie kanten som skummaren får vila på, blev lite bättre.

Dock så har min stannat ett flertal gånger man får banka på motorn så brukar den gå igång. Känns som det är lite trångt för imprellern.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...