Gå till innehåll

Ännu ett nytt kar i kalix


chyfer

Rekommenderade inlägg

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag köpte salifert precis om kojje o alex gjorde testerna här om dagen och det verkade ok

såg idag när jag kom hem från jobbet att xenian ser riktigt risig håller på att ge upp hoppet skulle tro att det beror på att jag bara har tänt 1 h om dagen och så väntar jag fortfarande på rätta lysrören

har bara power glo än så länge dom rören jag väntar på är av samma modell som sitter i clown hotellen med ett vitt rör och ett blått så jag skulle gissa att det beror på för lite ljus

är den någon annan som har andra gissningar

jo just det fick min rör mask idag har än så länge inte tittat ut få vänta o se bild kommer så fort den öppnar sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej. har du gjort nå mätningar av dina vatten värden ännu då?

jepp

2009-05-05

Första mätningen

Salinitet 1,022

Temp 25,5 c

Ph ~ 8,1

Nitrit 0

Nitrat 25

Satt i koralia nano har redan en koralia 1:a sen tidigare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite nytt från mitt kar

har satt i en rörmask i torsdags fick se en glimt av den i morrse såg ut gul med röd aktig ton längst ut får se hur den ser ut när han vågar sig ut

nytt i huven tog upp 2 st ventilations hål ett på varje gavel såg att vatten tempen steg rätt snabbt från lyset så för att få ut över skotts värme tänkte jag att det här kan funka

post-4528-14468917283327_thumb.jpg

post-4528-14468917283425_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut att det där kommer fungera bra mot värmen..

Den verkar lite skygg din rörmask.

Kojjes rörmask var ute i påsen på väg från butiken =P

Men de är väl olika.

Hoppas den börjar visa sig mer bara.

:)

hoppas det med vill ju att dom visa upp sig ;)

måste komma o kolla på ny inköpet det är alltid kul med nya prylar i baljan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite nyheter från mitt kar

vi gjorde en test beställning med lite fraggar hårda o mjuka saker verkar ha överlevt den långa frakten från södra sverige tack aerie

2009-05-12

Fick fraggarna vi beställde

Hystrix

Knappar zoos

Skiv anemon

Sinularia

Montiporor

Blastomussa

Fick rätta lysrören äntligen aqua lux/blått vitt monterat o klart

Fixade extra ventil hål för att få ut värmen blev för lite med sido hålena

post-4528-14468917319758_thumb.jpg

post-4528-14468917319923_thumb.jpg

post-4528-14468917320046_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2009-05-14

Satte ner en pepparmints räka Lysmata wurdemanni pga av att jag hade rätt många glas roser på front glaset vill ogärna ha dessa i mitt akvarium så vi tar det den naturliga vägen i stället för prepparat

2005-05-14

Montiporor överlevde inte frakten hit upp har fått ta bort den

den som vittrade sönder :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina bilder :)

Är han framme mkt?

Köpte en för ett tag sedan och koppade in den extremt sakta men inte sett röken av den fast jag letat :P

koppade knappt in den bara i 30 min men den var borta första dygnet men idag(dygn 2) har han varit o sprungit runt plockat här o där inte speciellt blyg av sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

koppade knappt in den bara i 30 min men den var borta första dygnet men idag(dygn 2) har han varit o sprungit runt plockat här o där inte speciellt blyg av sig

Okej :)

Jag har inte riktigt koll nu men säkert 10dagar sedan jag köpte min, inte sett röken utav den, däremot så har ett par glasroser jag haft koll på försvunnit så han lever väl med största sannolikhet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej :)

Jag har inte riktigt koll nu men säkert 10dagar sedan jag köpte min, inte sett röken utav den, däremot så har ett par glasroser jag haft koll på försvunnit så han lever väl med största sannolikhet :)

jo det bör den i och med att dina rosor försvunnit dom kan visst vara lite försiktiga av sig har jag hört

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en Bubbel anemonen hade försvunnit i morrse fick riva hela akvariet i ett försök att hitta den.

hittade den inte fören jag kollade i coralia pumpen NNNEEEEJJJJJ !!!!! :ledsen:

Inne i nano pumpen hade den krypit in ???? kan inte förstå hur det tagit sig dit öppningarna är inte många millimeter breda max 2 den ser otroligt sargad ut men gjorde" lukt " testen men den luktar absolut ingen ting hoppas bara den klarat sig.

Gjorde en liten bur för att få den att stanna om den klarat sig till den har repat på sig

Var och lämnade tillbaka peppar mints räkan pga av att den är en riktig sadist :arg:mot ”euphyllian och anemonen ” tog i byte en läder korall och en annan ospecifcerad korall har inte hunnit kolla ännu vad dom heter på latin någon som kan det rakt av :smiley22:

post-4528-14468917369913_thumb.jpg

post-4528-14468917370027_thumb.jpg

post-4528-1446891737013_thumb.jpg

post-4528-14468917370245_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu så är det svårt och se på dina bilder hur den ser ut men tror verkligen inte att det är kört för den :)

Min stora anemon åkte delvis in i pumpen och förlorade 1/4 utav sina tentakler på ett ställe(såg dumt ut) men efter kanske 2-4veckor så var den som vanligt igen :)

Min anemon var för övrigt det enda förutom mirakelabborarna och xenia som överlevde min krash förra hösten!

Var duktigt less på baljan just då eftersom allt dog och åkte hemifrån i långa perioder så ibland kanske det bara var runt ca 1/3 vatten kvar i karet när jag fyllde på med vanligt kranvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu så är det svårt och se på dina bilder hur den ser ut men tror verkligen inte att det är kört för den :)

Min stora anemon åkte delvis in i pumpen och förlorade 1/4 utav sina tentakler på ett ställe(såg dumt ut) men efter kanske 2-4veckor så var den som vanligt igen :)

Min anemon var för övrigt det enda förutom mirakelabborarna och xenia som överlevde min krash förra hösten!

Var duktigt less på baljan just då eftersom allt dog och åkte hemifrån i långa perioder så ibland kanske det bara var runt ca 1/3 vatten kvar i karet när jag fyllde på med vanligt kranvatten.

tack för dom orden NephruruS känns bättre i hop om att den klara sig den var så grymt snygg i går när jag fick den och när den vågade visa sig efter ett par timmar o så händer det här men hoppet är inte ute iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för dom orden NephruruS känns bättre i hop om att den klara sig den var så grymt snygg i går när jag fick den och när den vågade visa sig efter ett par timmar o så händer det här men hoppet är inte ute iaf

Nu så är det ju iofs inte en BTA som jag har, men tror att även dom är ganska tåliga, ser du inga tecken på liv/förbättring inom typ 24h så spola ned resterna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu så är det ju iofs inte en BTA som jag har, men tror att även dom är ganska tåliga, ser du inga tecken på liv/förbättring inom typ 24h så spola ned resterna

JJAAA !!!! det ser ut som om den klarat livhanken nu när moonlighten slog på så har bubblorna på den ökat i storlek (vid besöket i pumpen var dom näst intill obefintliga )det lilla som blev kvar efter coralia besöket plus att den har öppnat sig lite till så man ser munnen bättre och jag tycker att foten letat sig mera nedåt :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...