Gå till innehåll

amatörens 800L FOWLR


amatören

Rekommenderade inlägg

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...

Ja då håller man på att tömma karet....stressat lite fisk och andra djur som nu ligger i en balja med lite ls och värmare.....tror dom skall klara sig ganska bra.

Håller på att jaga han som skall ta hål i karet men han flyttar i veckan så ....crap. Glad för han iaf. Nån som har kunskap om det? Annars blir det att få hit glasmästaren så han får göra det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp dax nu. Har väntat länge nu....Blir nog att hämta glaset till nya ytavrinningen i morgon kanske fredag. Hitta nån som kan borra i glaset är prio ett nu.

Efter det blir det att locka ett par starka killar som kan hjälpa mig att ställa åbäket på rätt plats. He he he he

Funderar på vilket virke jag skall ha runt karet. :D

Tror me att det kan bli skit bra. Funderar på att bara ha två stora högar me LS och resten simyta....kan ju vara trevligt iom att det är ett FOWLR

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med min tur så försvinner hela karet i en miljon skärvor.....inte en chans att jag gör det själv.

Jag har borrat mitt stora kar + sump och håller på och borrar mitt nya projekt för fullt :)

det är inte direkt stor chans att glaset spricker, bara man tar de lugnt och försiktigt och inte pressar borret hårt mot glaset och även kyler med vatten, Det är inte så svårt som det verkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är inte att borra igentligen utan att det skall borras i en lodrät ruta inte i en vågrät (typ botten då alltså). Kort sagt kyllningen är ett problem och jag vill gärna ha nån med som kan hjälpa till med kyllning eller borrning.

Kanske en dum tanke men kan du inte lägga karet ner på sidan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var det ingen vidare bra tanke! :)

kunde ju inte du veta..därför var det en bra tanke. Men funkar inte.

Fick precis höra att lokala glasmästaren hade ingen möjlighet att göra det på plats så det blir väl att man tar en tugga ur det berömda sura äpplet och gör det själv.

Hur går det me dit nya kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är inte att borra igentligen utan att det skall borras i en lodrät ruta inte i en vågrät (typ botten då alltså). Kort sagt kyllningen är ett problem och jag vill gärna ha nån med som kan hjälpa till med kyllning eller borrning.

Låter som rinnande vatten är lösningen. Men det KOMMER skvätta. Se det positivt, det behövs ingen strid ström eller så i alla fall.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara två händer...:D. Men det är i princip det enda problemet igentligen.

Jag använder slangen till osmosen, och en gammal sugpropp till en vask propp. Slangen genom sugproppen, på med "strax över droppa" vattenflöde, montera skiten så det spolar där jag vill borra. Och sen borrar jag så försiktigt jag kan. Tyvärr är det 10000 rpm med min dremelkopia, så... det skvätter. 25.4mm's borren passar i bormaskinen, så från den hamnar allt vattnet i en lämpligt placerad hink på golvet.

Jag har väll lyckats göra ett par hundra hål, och än har inget gått sönder. *lägger handen på huvudet* (Ta i trä!)

Hålsågarna till dremelkopian börjar bli lite slöa, eller hur man ska beskriva det, men det får man nog leva med.

Lycka till.

B!

Edit

tanten får stå med blom sprutan när du borrar, där har du kylningen.!

Du måste skoja. Kan du se hur ilsk hon blir när hon ser hur det skvätter vatten åt alla håll... Eller snarare när hon ser att vattnet som dunstat efterlämnar vita fläckar...

/Edit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...