Gå till innehåll

Vad kan man göra i Gbg?


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Ska upp till Götet på semestern - nåt mer än Universeum som kan rekommenderas? Är Sjöfartsmuseets akvarium värt att se? Nåt annat?

Tips på ett hyfsat hotell för rimlig summa om min morbror inte har plats i sitt gästrum när det passar mig att åka upp kan vara bra om nån sådär spontant vet nåt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK - tackar. Får se om jag hinner kolla in Sjöfartsmuseet - måste hinna leta efter det svarta guldet också - men om Gbg är som det var sist jag var där (fem år sen?) så ligger ju museet rätt nära där man brukar börja sin skivshoppingspromenad - från nån myntaffär uppe på Stigbergsliden och sen ner via andralångg och haganyg mot avenyn till....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Ska upp till Götet på semestern - nåt mer än Universeum som kan rekommenderas? Är Sjöfartsmuseets akvarium värt att se? Nåt annat?

Tips på ett hyfsat hotell för rimlig summa om min morbror inte har plats i sitt gästrum när det passar mig att åka upp kan vara bra om nån sådär spontant vet nåt...

Vid Göteborgs Centralstation finns det tåg som för en rimlig summa kan ta dig till Stockholm...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid hävdat att det bästa med Stockholm är Karlstadståget.

Vad man kan göra i övrigt i Göteborg, tja man kan ju läsa juridik på Handels. Har man inte några år över till det så finns det ju annat också, det akvaristiska är ju redan nämnt men det finns mer, ett prima konstmuseum t ex. Botaniska trädgården är också klart sevärd, det är närmast världsklass på den och den är så stor att man kan tillbringa dagar där utan att ha sett allt. Växthusen där och i trädgårdsföreningen är också spännande. I slottskogen finns sälar, älgar och diverse annat. Pingvinerna i sin nya damm är värda definitivt värda ett besök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är Handels huvudsakligen befolkat med de som lär sig konsten att bortförklara varför prognoser är ungefär lika träffsäkra som att singla slant och dessutom ta bra betalt för det men handels är också enda stället i Göteborg som har jur kand utbildningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anders, låter lite som du är besviken på det kommande midsommarvädret? :)

För att återgå till ämnet så kan man väl shoppa en del också i Göteborg? Hört något om "Avenyn", stämmer det ni som bor där? Sen kan man ju faktiskt dyka runt västkusten en del, ska tydligen vara riktigt bra vatten där uppe. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...