Gå till innehåll

Dags för ansiktslyft?


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är det bara jag som tycker att den grafiska delen på SVG kunde få en lite fräschare "look"? Bannern är den jag främst tänker på med de underbara fiskbilderna och en bild på en vulkan(?) som antagligen skall föreställa en sjöstjärna :)

Skulle vara trevligt med en ny fräsch look á la 2009 ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen skulle det även vara trevligt att ha någon enkel info ruta som är live om vilka nya ämnen som skapas eller svaras i. Finns rätt mycket utrymmet till höger och vänster som kan utnyttjas för några smarta "widgets" som uppdateras varje minut.

Skulle gärna se rutor som visar senaste 10 nya ämnen, 10 senast svarade ämnen osv.

Kanske gå ifrån en centerdesignen och go left för att utnyttja utrymmet till höger lite mer för såna här widgets och annan information. Skulle även vilja se en ruta/widget för se butikernas nyhetsbrev direkt.

Finns en hel del fler funktioner man säkerligen kan komma på som kan vara trevliga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte flash bara, för guds skull!!!

Ursäkta utrycket, men var tvungen att säga det :P

Flash har så många buggar i sig så det inte är roligt, oftast när web-browsern kraschar så är det inte browsern som krashar utan flash gör det och drar med sig browsern, samt så suger det cpu och minne. Gillar SG just på grund av dess ganska enkla lättviktiga interface. Men självklart så vore det trevligt med en ny fräsh look med nya bilder och så :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar heller inte Flashanimationer och liknande. Ett enkelt lätt gränssnitt skall det vara. Såhär ser den det finska forumet ut: http://www.aqua-web.fi/forum/ Väldigt lätt och kanske t.o.m. aningen tråkigt. Men snabbt laddat och t.o.m. mobilvänligt.

Här ett annat exempel på en banner som man "förstört" med flash: www.akvaariolinna.fi

Kunde man inte tänka sig att uppdatera forum och allt på en gång till v.2009? :) Bar en liten ansiktslyftning, ingen omstrukturering eller likannde.

Finns ju många på forumet som är väldigt duktiga fotografer. Tycker man kunde editera en lämplig bild och göra banner av den.

Nåjo, eftersom jag själv inte varken kan eller hinner hjälpa till så kanske jag läger mina kort... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver vi dock inte haka upp oss på just flash, det var bara ett förslag. För man har en del fördelar med flash.

Jag gillar upplägget som det är nu, dock skulle jag inte ha något emot ifall det blev vänster ställt istället för centrerat som nu, och göra något mer med den tomma spacen i högerspalten. Massa widgets osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tar jag mig friheten och kommer med ett förslag, jag kan inget om programmering eller så, men mitt "förslag" är hur jag skulle vilja att forumet såg ut, så det kommer bara bilder och ingen BETAversion :-)

Jag sätter igång nu :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar mig friheten att säga vad jag tycker.

1. Jag försökte ta bort mitt inlägg från ena sidan men kunde inte hitta knappen "radera" säkert jag som är lite lost...Eller?

2. Alla inlägg som handlar kanske om (som en av mina) giesemann ljuset där jag fick svar efter ett inlägg kanske man borde ta bort eller lägga i en mapp där med alla andra sånna. De tar bara en massa plats från sidorna.

Man kanske inte behöver se dem utan de kan finnas i en mapp " gott o blandat" :)

3. Tycker att man borde använda sidorna( vänsta sidan och kanske högra) för alla sponsorer, de syns mer då och kanske blir de också lite gladare ... Om man tänker efter så är det inte så ofta man kollar högst upp...

4. Man kanske kan ha en ruta på sidan där det står vad som säljs just nu i köp och sälj.

5. Jag tycker att det skulle bli trevligt att alla här kan ha sin egen sida. Lite mer avancerat där man kan själv välja hur den ska se ut ( bara ett plus) plus att kunna skapa galleri osv.

Ang. utseende på saltvattensguiden.se, kan man kanske uppdatera den lite. Kanske lite mer akvarielook....

Bannern kan man kanske ändra en gång i veckan eller i månaden efter månadens akvarium...

Annars så tycker jag att saltvattensguiden.se är en toppen sida som är underhållande och grymt lärorik. Spenderar mycket tid här och jag vet att jag har varit lite dålig med betalningen men ska betala mina räkningar snart så.... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En till sak ang. sponsorer, man kanske inte behöver vända sig till bara akvariebutiker.

Dykskolor och dykaffärer är ganska så bra att ha här, resebolag och kanske andra zoobutiker då många av oss som finns här har andra djur också....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer ett svar som bara är MIN personliga åsikt. Vi har alltså inte diskuterat detta svar bland moderatorerna.

1. Detta är ett forum. Det betyder att frågar man eller kommenterar man någonting får man (oftast) svar. Och det blir ibland en diskussion om olika svar. Om ett inlägg då tas bort kan den efterföljande diskussionen bli helt obegriplig. En stund efter man skrivit varje inlägg kan man redigera det men bara en stund. (Detta är något jag använder ofta eftersom jag ofta stavar fel och enligt lagen om alltings jävlighet ser jag inte det innan inlägget är postat).

2. Det finns olika forum här på saltvattensguiden t.ex "Ljuset" för att det skall vara lättare att hitta ämnen man funderar på.

Dessutom har vi sökfunktionen som är riktigt bra. Skriver man in "Giesemann" i sökrutan kommer din tråd upp. Trots att det är felstavat i rubriken. Nere till vänster om varje inlägg finns några olika symboler. Klickar man på varningstriangeln där kan man skriva ett meddelande som går till alla moderatorer. (T.ex "Hjälp! Jag stavade fel i trådens namn! Kan någon moderator hjälpa mig.)

3. och 4. Rör den "rena designen som många uppskattar här på forumet. Vill man se annonser klickar man på "Köp och sälj" i listen längst upp eller rullar dit i huvudmenyn. Det kan ju inte vara så roligt att ha annonser uppe hela tiden som man redan har läst.

5. Alla har en egen sida i Galleriet som tyvärr används alldeles för litet.

Stöder man Saltvattensguiden kan man också starta en blogg. Att ha en ruta med månadens akvarium i Bannern tycker jag är en utmärkt idé. Då kan man få litet variation och ändå känna sig hemma.

PS. God idé med dykaffärer. Resebolag har vi redan prövat om jag kommer ihåg rätt. Ds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar heller inte Flashanimationer och liknande. Ett enkelt lätt gränssnitt skall det vara. Såhär ser den det finska forumet ut: http://www.aqua-web.fi/forum/ Väldigt lätt och kanske t.o.m. aningen tråkigt. Men snabbt laddat och t.o.m. mobilvänligt.

Här ett annat exempel på en banner som man "förstört" med flash: www.akvaariolinna.fi

Kunde man inte tänka sig att uppdatera forum och allt på en gång till v.2009? :) Bar en liten ansiktslyftning, ingen omstrukturering eller likannde.

Finns ju många på forumet som är väldigt duktiga fotografer. Tycker man kunde editera en lämplig bild och göra banner av den.

Nåjo, eftersom jag själv inte varken kan eller hinner hjälpa till så kanske jag läger mina kort... :)

Haha hann bara klicka på den andra länken så slutade bildskärmsdrivrutinen att fungera. Inget sånt skit på SVG tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...