Gå till innehåll

Kejsare döende !?!? :(


Rekommenderade inlägg

Jag har ju ingen erfarenhet av kejsare eller foder till dem. Men själv matar jag allt mellan 2-4 tärningar frysmat eller motsvarande om dagen till mina 4 firrar. Tre av mina fiskar är riktigt feta och den fjärde växer så det knakar.

Krill är ju förbaskat näringsrikt vad jag har förstått, testa att mata lite mer med det kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tråkigt Fredrik.

Du kanske har för lite naturlig svamp i karet. Mata mer med fryst mat för kejsare så ska det nog gå bra. Min imperator hade en liknande omgång men repade sig snabbt. Jag matar rikligt med pellets (formula One, blå och grön mixat.) 1 ggr per dag. Sedan kan det bli en frystärning med anpassad mat för mina två kejsare. Se bara till att ge tillräckligt mycket så att de andra inte hinner äta upp allt.

Jag hoppas på det bästa.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

det kan mycket väl vara så att jag har för lite naturlig svamp i karet.....

Jag har ju ingen erfarenhet av kejsare eller foder till dem. Men själv matar jag allt mellan 2-4 tärningar frysmat eller motsvarande om dagen till mina 4 firrar. Tre av mina fiskar är riktigt feta och den fjärde växer så det knakar.

Krill är ju förbaskat näringsrikt vad jag har förstått, testa att mata lite mer med det kanske?

kanske jag matar för lite, men dina fiskar är alla större än mina! fast jag har många fler!

jag hade min imperator i 2 år och den käkade pellets, hade inga problem någonsin med den

hmm okey, vilken storlek var det på din imperator? vet du vart den kom ifrån (vilket hav) ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var fisken nyligen importerad? eller gått i akvarium en längre tid? kan ju helt enkelt handla om otur oxå. Jag har haft min imperator i ett halvår nu och matar med, mysis,artemia, pellets, formula one/two frysfoder och även angels formula,och den är tjock och fin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var fisken nyligen importerad? eller gått i akvarium en längre tid? kan ju helt enkelt handla om otur oxå. Jag har haft min imperator i ett halvår nu och matar med, mysis,artemia, pellets, formula one/two frysfoder och även angels formula,och den är tjock och fin.

jag har haft den i över ½ år, och den hade gått hos handlaren i flera månader.....

otur, hmm 3 eller 4e gången otur? tror jag inte, tyvärr! :( "skit framför karet"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske jag matar för lite, men dina fiskar är alla större än mina! fast jag har många fler!

Jo precis. Det är ju svårt att säga men jag skulle tro att du har närmre dubbelt så "mycket" fisk som mig om man tittar på biomassa tex. Jag vill inte påstå att du matar för lite, det har jag ingen aning om. Jag matar MYCKET.

Hur ser alla andra fiskar ut? Magra? Feta? Kollar du så att alla får i sig mat när du matar? Min A. Phalaena har svårt att hinna få i sig något sen jag köpte min P. Hepatus tex. Jag får verkligen se till att alla fiskar får i sig sen jag köpte min Hepatus som är tusen gånger effektivare på att käka än alla andra fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min var liten när den inhandlades. kanske 5 cm.

och lite över 10-12 cm när den dog (pga missöde vid akvariebyte, köparen kom en dag senare än avtalat och något hände i den baljan med imperatorn i)

inhandlades på fiske o fiskar av mattias. vet ej riktigt var den kom ifrån men tror han snackade om tmc eller vad det hette

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja, allt i den baljan strök med så något har gått tokfel där. det har aldrig varit några problem med den fisken innan och han var alltid först när det vankades mat ;). den låg i baljan i 2 dar istället för kanske 12 timmar som var tanken med det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Har haft samma igår när min imperator dog, det som gör mig mer orolig är att idag dog Rhinecanthus Aculeatus helt plötsligt, han åt kvällsmat och var pigg som vanligt, en timme senare ligger han i en sten och är halvdöd, plocka han i en hink men gick bara en timme inan han var helt död, två fiskar på kort tid men mina cardinalfish och angelfish simmar omkring som inget hänt?

Någon som har en ide? Har tagit prover på allt och allt är bra.

/Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...