Gå till innehåll

Langkawi Malayisa


Zatox

Rekommenderade inlägg

Langkawi har mycket grumligt vatten vissa perioder, och blir ofta grönaktigt.

Var strax syd om Langkawi i januari i år.

http://taufikurahman.wordpress.com/2008/02/20/water-pollution-in-langkawi/

Rekommenderar östsidan i Malaysia istället. Redang eller Sipadan.

Västra Malaysia är ju anslutet till Malackasundet, vilket har extemt mycket trafik och är ett smutsigt sund. Jag är inte nöjd med dykningen på västkusten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Langkawi har mycket grumligt vatten vissa perioder, och blir ofta grönaktigt.

Var strax syd om Langkawi i januari i år.

http://taufikurahman.wordpress.com/2008/02/20/water-pollution-in-langkawi/

Rekommenderar östsidan i Malaysia istället. Redang eller Sipadan.

Västra Malaysia är ju anslutet till Malackasundet, vilket har extemt mycket trafik och är ett smutsigt sund. Jag är inte nöjd med dykningen på västkusten.

Trist. Hurran har redan köpt resan :-(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att ni hamnar på ett ställe med klart vatten. Och hoppas ni får se "Sea Rambutangs"!

(skumt djur som ser ut som en levande kokosnöt, eller rambutang, en frukt i Malaysia. Såg en där jag var och lyckades filma den.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att ni hamnar på ett ställe med klart vatten. Och hoppas ni får se "Sea Rambutangs"!

(skumt djur som ser ut som en levande kokosnöt, eller rambutang, en frukt i Malaysia. Såg en där jag var och lyckades filma den.)

Cooolt! Kan du inte lägga ut filmen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit 2gånger på Langkawi, skitfin ö som man kan hyra en moppe och ta sig runt på med en massa sevärdheter, vattenfall,fruktodling,Linbana- hur cool som helst. Vill ni ha bra dykning, ta er över till Koh Lipe thailand, endast 1timme eller något sånt med båt, skit fin ö med kritvit potatismjölssand på ena sidan ön, när vi dök där dök vi med leopardhajar, var häfigt som fasen. Från linbanan på langkawi ser man över till koh lipe. Hoppas ni får en bra resa, Det enda tråkiga med langkawi är att det byggs väldigt mycket, vi såg skillnad på 1år som var enorm, nu är den säkert ännu större..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte ens en mor kan älska en sådan fuling! Bits den?

Enligt folket kring stranden, så har den små ampuller den skjuter in, om man trampar på dess taggar.

Små barn kan bli väldigt sjuka, samt att det är rätt smärtsamt.

Det är det enda jag vet om den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ska åka till malaysia nu i oktober som det ser ut och just langkawi i två veckor. dock har malaysia airlines ställt in resorna från sthlm så flygbolaget jobbar nu med att försöka hitta en annan väg från europa så får hålla tummarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja malaysia airlines ser ingen anledning att flyga med halvfulla plan så de har ställt in flygningarna från arlanda och säkert resternade flygplatser. däremot jobbr flygbolagen med att hitta en annan port från antingen london eller amsterdam och fick mail från dem igår att det såg ut att ordna sig, de flesta har kunnat flyga från andra platser så man håller ju tummarna, annars blir det thailand :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...