Gå till innehåll

hjälp mig med glasborrning


hbmannen

Rekommenderade inlägg

bara ta det lugnt och försiktigt så går det säkert vägen för dig med borrandet, men det tar tid.

jag använda slaskvatten slangen från osmosen som kylning, perfekt flöde och kylning. dock

skulle jag 'bara' ha ett hål på 27mm.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag borrade ett 55mm och ett 40mm utan problem det tar ej så lång tid heller ( om bara batteriet på borrmaskinen varit laddat :)). tänk bara på att du inte borrar igenom helt utan borrar till 2 tredjedelar o vänd på glaset o borra igenom från andra sidan. så riskerar du inte att glaset flisas sönder lika lätt. jag körde med lite kylning (la lite lera runtom o sen lite vatten i där). jag fick lite flisor med det var pga jag fick köra runt med borret eftersom han gett mig för litet borr så jag fick dra upp det lite större

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte borra med ett diamantbor som har beteckning 7144 från dremel men tycker att den verkar lite liten. själva borret är 2,4mm tjockt..

ska igenom 12mm glas. ett 55mm å ett 27mm hål känns tungt me de lilla borret. eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du känner dig osäker kan du alltid "öva" på att borra ur botten på en vinflaska el dyl...

Så du får känna på känslan att borra glas!

Hälsn Danne - Som borrade ett 45mm hål i sidan på burken medan det var igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du känner dig osäker kan du alltid "öva" på att borra ur botten på en vinflaska el dyl...

Så du får känna på känslan att borra glas!

Hälsn Danne - Som borrade ett 45mm hål i sidan på burken medan det var igång.

-Tummen upp det e så man ska göra..

ska provköra i nått innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...