Gå till innehåll

Algätare? (Brunalger)


Puttegusten

Rekommenderade inlägg

ja precis, e det kiselalger (vanligt i nystartade kar), så är det bara att slänga i snäckor och eremiter, om det är slem så ska du nog mäta KH..

ser ut som du är ny på forumet, ny på forum = nytt kar = kiselalger = betande djur??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har funderat lite på kunde man inte typ göra ett register på olika alger med bilder och sedan lägga in vad för djur som äter av de algerna , så skulle ju det göra det lättare och välja ut invånare för algbetning.

Tex: Caulerpa sp. fakta, sedan äts av: Naso elegans, Lu vulpinus osv

Typ som fisk fakta fast med alger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat lite på kunde man inte typ göra ett register på olika alger med bilder och sedan lägga in vad för djur som äter av de algerna , så skulle ju det göra det lättare och välja ut invånare för algbetning.

Tex: Caulerpa sp. fakta, sedan äts av: Naso elegans, Lu vulpinus osv

Typ som fisk fakta fast med alger.

Ja eller någon typ utav register med fiskar/djur som gör nytta sen vad dem gör för nytta som sandvändare,glasrosdödare,algätare etc

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat lite på kunde man inte typ göra ett register på olika alger med bilder och sedan lägga in vad för djur som äter av de algerna , så skulle ju det göra det lättare och välja ut invånare för algbetning.

Tex: Caulerpa sp. fakta, sedan äts av: Naso elegans, Lu vulpinus osv

Typ som fisk fakta fast med alger.

Den informationen kan man även lägga i på Reeflex, om man skapar ett konto där. När man sedan går in och tittar på de alger man då har så kan man få fram att tex en viss fisk eller snäckor är bäst för att få bort den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...