Gå till innehåll

irres nya 340 liters kar.


Irrbloss

Rekommenderade inlägg

tjena

tänkte visa lite bilder på karet dock så borde jag ju tagit några bilder från när vi byggde ihop den men det tänkte jag inte på då. ni kan få en liten beskrivning å en iscensatt fotografering så det ser ut som att det är från första början hehe.

akvarium: 340 liters välvd aquael

skummare: mce600

pumpar: 1 st korallia 3 3200l/h

1 st uni filter 1000 uv pump

just nu är det inte så mycket kul att se på. var iväg å köpte sten igår och jag har bara lagt ner dem på random plats tillsvidare. tänkte bygga ihop den lite senare om efter nitrit toppen är borta. kommer det kiselalger så vill jag lättare kunna samla ihop skiten efter dem så stenarna ligger på ena sidan av akvariet och sanden på andra sidan.

just nu har jag 19kg levande sand och 26 kilo levande sten. har även 30 kilo levande sten i mitt andra akvarium som jag tänkte flytta över när det är dags. och då kommer jag även flytta över en till uni filter 750 uv och 2 st korallia 1 1500l/h. kommer bli hela havet stormar så som den korallian jag har i nu rör runt.

jag gjorde rent rutorna efter böset från sanden och drog igång streamern så det är rätt grummligt igen så jag tar bilder när det lagt sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här är lite bilder på akvariet. inte jätte kul att se på kanske. har inte möblerat stenarna ännu men man får ju iaf se hur fint akvariet är.

på bild nr 5 ville jag bara visa att jag fick med en grön acropora på en av stenarna. Har även hittat mycket annat skoj. en lila acropora, en lila montepora, en mussla och en hel del små sjöstjärnor och sniglar. En rolig sjöstjärna är en förkrympt version av en Protoreaster stjärna. Har inte lyckats se den så tydligt att jag kunnat utskilja vilken det är men mycket roligt med allt liv. Bengan på Marinakvariet har helt klart väldigt fin sten.

Slänger upp nya bilder när jag kommit på hur jag vill ha stenarna.

post-4254-14468917705088_thumb.jpg

post-4254-14468917705314_thumb.jpg

post-4254-14468917705514_thumb.jpg

post-4254-14468917705795_thumb.jpg

post-4254-14468917705998_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade tänkt bygga stenarna som en hög i mitten och typ sand botten runt. hade det blivit snyggt tro? kom gärna med invändningar eller idéer hur det hade blivit snyggt att bygga upp det. I mitt andra kar ligger bara alla stenar lite random hehe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

har varit i sthlm över helgen så har inte sett dem på några dagar och de dagarna jag haft dem jag varit hemma har de 2 stenarna jag valde (robin fick med sig några hem också) har turats om att ligga på botten när jag kommit hem från jobbet så jag vet faktiskt inte hur de lever just nu :D. karet är släckt för stunden och jag vill inte väcka fiskarna för att kolla ;) hehe. dem såg bra ut när jag åkte i fredags så jag hoppas de mår bra imorgon också :D tack ännu en gång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var som jag trodde, blev nyfiken å hittade en av stenarna upp å ned bland några stenar och den andra stenen hittade jag inte alls. har varit borta i 2 dagar och hela karet är i ett kaos. det är massa kalk och vanliga alger på rutorna, pistolräkan har grävt upp sand överallt och räkorna måste ha saknat mina händer väldigt mycket för det tog dem 2 sekunder så satt alla på mina händer när jag skulle lyfta upp stenen som vält hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...

ja nu e det dax för lite bilder tycker jag.

tack för igår var riktigt nice att titta in i ditt kar en stund. det är bara att höra av sig så kan du hoppa in här och kolla mitt kar om du är sugen. finns alltid kaffe här med.

en lite fråga det låg en strumpa med nått i filtret jag fick med igår vad var det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...