Gå till innehåll

tips till saltvattenguiden


alexandergre

Rekommenderade inlägg

Hej.

det borde va nice om saltvattenguiden.se hade en karta med alla medlemmar i den. Man kan se vilka medlemmar bor när sig. Och det är rätt kult.

google maps är en bra tjänst så vrf inte använda den?

gör så här:

0.Skapa en gmail konto med namnet tex: saltvattenguiden@gmail.com

1.I saltvattenguiden.se skapa en sida med 3st TextFields(Användarnamn, Postnummer, AvatarURL(Optional)). en button som skicka textField.values till saltvattenguiden@gmail.com

2.gå in på http://maps.google.se/

3. skapa en karta där.

4. lägg till en plats där. och nämnet ska vara namnValue från din mejl. samma sak gäller för postnr osv.

om du vill jag kan göra det. HEJ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan man ej få denna knappen direkt på googlemap?

Går det få html/php koden för google map för att lägga in kartan själv på en extern sida?

det går. men man ska vara räd för bottar/reklam/spamm.

det är bättre om en admin har kontroll över vilka som ska vara på kartan.

förresten har du nn aning om hur vi kan skicka denna länk till alla medlemmar?

kanske visa den på startsidan ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går det få html/php koden för google map för att lägga in kartan själv på en extern sida?

Ja. Gå in på http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv&ie=UTF8&msa=0&msid=112065920410778139844.000470e8791f8fe2f1812&ll=62.63377,15.732422&spn=18.175686,52.998047&z=5

det står länk, upp till höger, klick på den. sen står det:Klistra in HTML för att bädda in på webbplat

Du kan ändra width och height. om du vill att det ska vara helskärm så skriv : width=100% height=100%

Ditt formulär duger inte. ;- )

Du måste göra avatar fältet till frivilligt.

B!

skriv en mellanslag om du inte vill ha avatar.

OBS. du kan även skicka en länk till en bild på ditt akvarium.

du kan ha både avatar och en bild på akv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KIan du inte ta koordinaterna så att man kan peka direkt där man bor. Bioted var ju bara 5 meter fel men Wrangen bor nog inte ute i skogen :)

MVH Lasse

det blir lite svårt att lägga till om man har kordinater .

mycket lättare med postnr.

helt rätt Lasse

Hur raderar man sitt namn!?

vill du ändra/radera säg till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att vara på den klara sidan, vem "äger" kontot som vi reggar våra namn på? Ta det inte personligt Eskander men det känns olustigt att regga exakt var man bor utan att veta vem som äger kartan.

Är det forumet/moderatorerna som äger kontot eller Eskander?

Missförstå mig rätt, jag tycker förslaget med karta är jättebra, men vill inte regga mig utan att veta vem som ligger bakom den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att vara på den klara sidan, vem "äger" kontot som vi reggar våra namn på? Ta det inte personligt Eskander men det känns olustigt att regga exakt var man bor utan att veta vem som äger kartan.

Är det forumet/moderatorerna som äger kontot eller Eskander?

Missförstå mig rätt, jag tycker förslaget med karta är jättebra, men vill inte regga mig utan att veta vem som ligger bakom den.

Ja vem vet kanske är SÄPO, FBI, CIA eller allquaida ;)

Ne men allvarligt håller med Jakob att det känns lite oseriöst så jag regga mej ej, väntar tills guiden tat fram en egen karta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det blir lite svårt att lägga till om man har kordinater .

mycket lättare med postnr.

Nakdelen med postnummer är dock uppenbar. Mig placerar den någon kilometer fel med.

vill du ändra/radera säg till.

Eftersom det inte stämmer i alla fall kan du plocka bort mig.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att vara på den klara sidan, vem "äger" kontot som vi reggar våra namn på? Ta det inte personligt Eskander men det känns olustigt att regga exakt var man bor utan att veta vem som äger kartan.

Är det forumet/moderatorerna som äger kontot eller Eskander?

Missförstå mig rätt, jag tycker förslaget med karta är jättebra, men vill inte regga mig utan att veta vem som ligger bakom den.

Har du en gmail account?

om du har det så kan jag flytta kartan till ditt acount. så blir du admin.

skicka mig en gmail account. Om ingen har det så ska jag ta bort kartan inom 48 timmar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en gmail account?

om du har det så kan jag flytta kartan till ditt acount. så blir du admin.

skicka mig en gmail account. Om ingen har det så ska jag ta bort kartan inom 48 timmar :)

Jo, jag har ett gmail konto och administrerar även interna google kartor på jobbet. Men, jag är av den bestämda åsikten att en eventuell karta är en funktion som moderatorerna skall äga och inte jag. Jag skulle bara använda kartan till elaka ändamål... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att fåt Google Maps sätter ut var du bor exakt, det är bara att mata in adress istället för enbart postnummer som användes i inmatningsformuläret nu.

Då kan jag komma och plockar dina koraller när du sover mo ha ha ha (elakt skratt).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...