Gå till innehåll

Villken amatur?


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Eftersom min nya amatur redan är sönder (Igen) så får jag pengarna tillbaka.

får 3000:- tillbaka men vad ska jag ha istället? mitt kar är 70*70*70

så amaturen får inte vara längre en 70cm bred /Lång.

vill hälst inte bygga någon själv utan vill ha en färdig byggd.

vet ni någon bra amatur? spelar ingen roll om det är T5 eller mh eller led bara den kostar runt ca 3000 efter som jag inte har mer pengar..

har haft 1*250w mh + 2*24w t5 och det har varit helt ok men hittar inga amaturer som ligger i samma pris klass =/

tack i förhan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Eftersom min nya amatur redan är sönder (Igen) så får jag pengarna tillbaka.

får 3000:- tillbaka men vad ska jag ha istället? mitt kar är 70*70*70

så amaturen får inte vara längre en 70cm bred /Lång.

vill hälst inte bygga någon själv utan vill ha en färdig byggd.

vet ni någon bra amatur? spelar ingen roll om det är T5 eller mh eller led bara den kostar runt ca 3000 efter som jag inte har mer pengar..

har haft 1*250w mh + 2*24w t5 och det har varit helt ok men hittar inga amaturer som ligger i samma pris klass =/

tack i förhan

kolla genom köp o sälj här på guiden, om jag hade varit dig så hade jag letat efter en snarlik den du hade , om du gillade kombon.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Drakfisken säljer två stycken 250w MH-armaturer (utan lampa) för under 3000:- (AquaLight)

En för 1950:- (40cm) och en för 2400:- (60cm).

kolla genom köp o sälj här på guiden, om jag hade varit dig så hade jag letat efter en snarlik den du hade , om du gillade kombon.

mvh manne

Nike: den passar inte mej diräkt glömmde säga att jag häslt ville ha T5 med allså en kombi ramp

Arcadius: skulle fugera men som sakt hadde tängt mej T5 med.

Manne: hittar inte någon just nu och behöver en ganska snarast

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag Grym beslut ångest =( fick ett pris från en norsk sida att jag kunne få en exsakt likadan amatur som jag har nu för 2050:- med frakt men får man samma skit igen?

Är även grymt sugen på den hemma byggda amaturen men vet ju inte ifall den räkertill..

och kommer man sakna Mh"n?

vad jobbigt =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hadde nog kunnat vara intressant men den skickas inte tyär =/

funderar på att köpa polarens 2*150 MH + 2*54 med söndriga socklar och antingen slackta den och bygga egen eller så lagar jag den och säljer den lägger ihopa pengarna och köper någon riktig amatur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

satt och skissa på hur min hemma byggda amatur skulle kunna seut tangken var att göra den i pullverlakerad 0,6 plåt är inte så bra på rita men ni fattar säkert.

vet någon var man kan köpa t5 soklar billigt spelar ingen roll i fall dom är ip klassade eller ej då jag ska ha en glasskiva i botten på amaturen.

post-3353-14468917874588_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej 8st t5 rör och 8st reflektorer då är väll 3000 borta utan reflektorer= lite ljus Molins tips skitbra

vad menar du att dett skulle bli mer en 3000:- det kommer hamna runt 3 tusen tror jag om jag räknat rätt hehe

600:- ink för 4st 2*24w Hf-don

6st T5 rör 900:-

8st reflektorer förmodligen från tyskalnd ca 1000:-

= 2500:- pluss lite exstra som alltid tillkommer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...