Gå till innehåll

Hjälp! Dom försvinner!


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

har du blivit av med fler fiskar?

snart borde du svälta ut kraken ju.. ¨

kan komma på många dumma skämt, men sanningen är att jag lider med dig.. ingen kul sits.. men härda ut. låt inte odjuret vinna.

Jag vet att jag har en monsterkrabba i mitt kar.. men jag vet inte om det hänger samman med att jag blivit av med min watchmen goby och scooter blenny, de var rätt undernärda innan de försvann (skrämda av andra fiskar)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du blivit av med fler fiskar?

snart borde du svälta ut kraken ju.. ¨

kan komma på många dumma skämt, men sanningen är att jag lider med dig.. ingen kul sits.. men härda ut. låt inte odjuret vinna.

Jag vet att jag har en monsterkrabba i mitt kar.. men jag vet inte om det hänger samman med att jag blivit av med min watchmen goby och scooter blenny, de var rätt undernärda innan de försvann (skrämda av andra fiskar)

Ja nu är det nån fisk till som har försvunnit jag skiter i att bry mig nu tills jag fått fällan! när jag fångat odjuret blir det till att handla mycket nytt! =) mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du har inte nån elak anemon då?

dom gillar jue annars små fisk :=)

jo men typ 10 fiskar på ca 2 månader låter väl jävligt skumt eller?jag har märkt att dom tar avstånd ifrån dom ganska snabbt så tror inte det är dom. nåra av dom fiskar som försvunnit är ca 10cm lite förstort för mina anemoner tycker jag.och jag har inte heller sett anemonerna bajsa sen jag sluta mata dom.

jag besluta igår att dom ska bort har 2 st bubbeltip. nån som vill ha får gärna komma o byta mot nått skojj som är revsäkert.=). mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo men typ 10 fiskar på ca 2 månader låter väl jävligt skumt eller?jag har märkt att dom tar avstånd ifrån dom ganska snabbt så tror inte det är dom. nåra av dom fiskar som försvunnit är ca 10cm lite förstort för mina anemoner tycker jag.och jag har inte heller sett anemonerna bajsa sen jag sluta mata dom.

jag besluta igår att dom ska bort har 2 st bubbeltip. nån som vill ha får gärna komma o byta mot nått skojj som är revsäkert.=). mvh Jerry

Hade jag bott närmre hade jag gärna övertagit en bubbeltip :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Krabbor o annat brukar hitta in o ut fällan utan större problem, dvs vill man få ut nåt så får man nog vakta fällan.

Även eremiter klarar av detta så nåt större prov på inteligens handlar det inte om;)

Är det en bobbit så blir de bara att riva allt tills du hittar stenen/röret där den bor.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta och mata den via fällan några dagar - sätt dit fällan vid samma tidpunkt och helst precis innan ljuset släcks. Efter en fem till sex dagar har "djuret" lärt sig att det vankas godsaker och du kan försöka att sitta i mörkret och vakta ut det - gärna med en ficklampa med rött ljus. Viktigt är att du låter fällan vara i fred ett antal dagar - alltså ge dig till tåls så du inte stör inlärningen. Är det en mask så klarar den in och ut genom hålen.

MVH lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...