Gå till innehåll

ECO-Lamps VS 'Vanligt' till ett Elos 120cm


maltemus

Rekommenderade inlägg

Min KR92 skickades idag från Hong Kong. Snabb service! De sa att den skulle skickas 22-23:e, men den gick redan idag.

Om någon är intresserad kan jag posta lite bilder när jag fått den, tyvärr skickas inte mitt kar förens i slutet av nästa vecka:(

Vill självklart också se bilder på den. Måste köpa till mitt kar snart och kollar lite Diy-LED, KR92:or och MH/T5-kombinationer.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått lampan. Får mitt kar nästa vecka så jag väntar väl lite med att prova den. Kvaliten känns bra och amaturen är riktigt snygg. Enkel och tydligt manual var medskickad på engelska.

Fick både upphägningslinor + fast "räcke" så den går att montera direkt på karet. Fördelen med räcket är att det går att fälla upp lampan och komma åt karet. Kommer helt klart köra med räcket.

5 stora guldstjärnor till eco-lamp som packat den ruskigt bra i dubbla kartonger, de lovade att den skulle skickas senast den 23/9, men nu fick jag den istället den 21/9. Frakten gick på 3 dagar (skickades 18.e från hongkong).

Får hoppas lyset är lika bra som det övriga. Postar en projekttråd och bilder när jag fått hem karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått lampan. Får mitt kar nästa vecka så jag väntar väl lite med att prova den. Kvaliten känns bra och amaturen är riktigt snygg. Enkel och tydligt manual var medskickad på engelska.

Fick både upphägningslinor + fast "räcke" så den går att montera direkt på karet. Fördelen med räcket är att det går att fälla upp lampan och komma åt karet. Kommer helt klart köra med räcket.

5 stora guldstjärnor till eco-lamp som packat den ruskigt bra i dubbla kartonger, de lovade att den skulle skickas senast den 23/9, men nu fick jag den istället den 21/9. Frakten gick på 3 dagar (skickades 18.e från hongkong).

Får hoppas lyset är lika bra som det övriga. Postar en projekttråd och bilder när jag fått hem karet!

Va kul att du redan fått hem den!

Vill du dela med dig av det totala priset? Vore toppen.

Och hur lång var den? Jag har ju ett 140cm långt kar jag vill skaffa en lampa till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått lampan. Får mitt kar nästa vecka så jag väntar väl lite med att prova den. Kvaliten känns bra och amaturen är riktigt snygg. Enkel och tydligt manual var medskickad på engelska.

Fick både upphägningslinor + fast "räcke" så den går att montera direkt på karet. Fördelen med räcket är att det går att fälla upp lampan och komma åt karet. Kommer helt klart köra med räcket.

5 stora guldstjärnor till eco-lamp som packat den ruskigt bra i dubbla kartonger, de lovade att den skulle skickas senast den 23/9, men nu fick jag den istället den 21/9. Frakten gick på 3 dagar (skickades 18.e från hongkong).

Får hoppas lyset är lika bra som det övriga. Postar en projekttråd och bilder när jag fått hem karet!

Kul ! kan du plugga in den och höra hur fläktarna låter?

hur verkar kvaliten ? inte plastig i känslan väl?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon är intresserad kan .............

du är allt rolig du mathin

Haha, sorry. Det finns lite bilder på KR92:an ute. Men jag tog lite bilder när jag packade upp den så jag ska försöka lägga ut dem. Renoverar golvet där karet ska stå så mesta fritiden hamnar att försöka få det färdigt.

Plastig är den då rakt inte, det känns som aluminium rakt igenom. Däremot är fästskruvarna av plast, vilket självklart är tur annars hade det gått åt skogen :)

I manualen står det lite om färdiga "modes" man kan använda, tex X timmar innan kvällen ska den simulera att det blir mörkt, samma sak på morgonen. Man verkar också kunna skapa egna inställningar och sätta X timmar moonlight sedan X timmar vanligt osv. Detta måste jag verkligen läsa på om...:)

Eventuellt drar jag upp bilderna i en ny projekttråd då jag tänkte skapa en för hela karet.

Kan notera att det är dubbla strömenheter till lampan, något jag misstänker är bra om man kör med dator till belysningen. (Något jag själv inte kommer göra från start)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...