Gå till innehåll

Sunsun streampumpar


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När jag köpte min Bubble Magus skummare för nåt år sen så slängde jag med två sunsun av den minsta modellen mest på skoj för att testa..Tror de kostade runt 80kr styck. Tanken var att teststarta karet med dem för att sen byta till tunze nano.

Men de har funkat så bra, är relativt små och "snygga" och varit tysta ända sen dess så det har bara kännts korkat o byta ut dem mot nåt som gör samma sak men kostar 7-8 ggr pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja - det är en timer med tre separatstyrda utgångar. Helt riktig så är det bara ca 15 tillslag per kanal och dag. Ingen möjlighet att styra veckodagar. Jag har haft en sådan nu i 4 år - av en äldre modell med vanlig svensk jordad uttag. Fungerat väldigt bra, driver till och med två 150 watts metallhalogen med den (gjort det i ca 6 månader nu). Lite jobbig att förstå logiken i inställningar, speciellt om man går från automatiskt till manuellt läge. Går bara göra för all tre kanalerna samtidigt (vad jag har hittat i alla fall) och det är viktigt att när man går från manuellt till automatik att alla tre sitter i samma läge (på eller av). Sedan kan man komma till automatik från två håll, ettdera från på eller av. Det är viktigt att man går till automatik från rätt håll. Är de av så skall man gå till automatik från av och vice versa. ett problem som många billiga elektroniska timrar har (ex Classes billigaste)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

får snart hem ett sett 2 pumpar + tajmerpanelen. får e hur det blir..

Jag med, 5000L/h x 2- modellen m. magneter o timer. Ska bli mycket intressant med timer-kombinationen. Ska även köpa metallhalogen från "the states", men då blir det reefshops.com. Jag kommer att skriva om det snarast möjligt, eftersom jag precis startat upp och lägger då in allt om tekniken etc. OBS! Det är inte lönt att beställa UPS-frakten ( det dyra alternativet), för det tar ändå 8-16 dagar till Sverige, fick reda på det efter betalningen, ha,ha!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör ni med betalningen ?, vilket av alternativen som Paypal har ?. satt å kikade lite på det tidigare, men kunde inte avgöra vilket som var bättre, jag brukar annars bara köra direktbetalningar med VISA kortet rakt till företaget men de verkar inte fungera i det här fallet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt otydligheten, jag menade att jag betalat genom PayPal alla gånger hittills
Jag betalar alltid med paypal,när det alternativet finns. Känns lite tryggare med ett globalt kortbetalningssystem.

Jag litar på dom flesta företag å har aldrig råkat ut för nått ännu, använder mitt kort till höger och vänster på internet å har aldrig råkat illa ut, självklart så googlar man en hel del om företaget innan, tycker paypal är omständigt men dom har iallafall gjort om hemsidan sen jag sist använde det, ca 3 år sen tro ja de va sist :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Paypal är bra... Tills det strular, och då är de helt plötsligt omöjliga att ha med och göra. Jäkla sopor är de då helt plötsligt.

Jag betalar trots det mycket hellre via PayPal än ger någon Asien baserad butik mina uppgifter för att de ska kunna dra det på mitt Visa kort.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Paypal är bra... Tills det strular, och då är de helt plötsligt omöjliga att ha med och göra. Jäkla sopor är de då helt plötsligt.

Jag betalar trots det mycket hellre via PayPal än ger någon Asien baserad butik mina uppgifter för att de ska kunna dra det på mitt Visa kort.

B!

Det är den uppfattningen jag har om Paypal oxå, första gången jag använde det så betalade jag runt 2000;- inte en överdrivet stor summa att förlora men fortfarande inte struntpengar, inte för mig iallafall såg aldrig röken av dom igen. Förvisso så har du rätt på den punkten men jag tror inte att just detta företaget skulle göra det då dom har hållt igång ett bra tag med många nöjda kunder, men man kan aldrig vara för säker :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag använder mig av swedbanks E-kort... funkar utmärkt... e-kort skapar ett kortnummer som är giltigt en månad, sen bestämmer du hur mkt det går dra från det... ditt eget kort kan de varken se eller komma åt...

Dom har ju börjat med någon lösenords historia oxå har jag märkt, E-kort heter det oxå, det kanske är samma vi tänker på ?. man måste skriva in sitt lösenord varje gång man ska handla nått via ett program.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har ju börjat med någon lösenords historia oxå har jag märkt, E-kort heter det oxå, det kanske är samma vi tänker på ?. man måste skriva in sitt lösenord varje gång man ska handla nått via ett program.

japp... använder bara dosan när jag ska betala mina räkningar ändå... personlig kod funkar bra om man bara ska flytta pengar mellan egna konton eller som sagt använda e-kortet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde e-kort i kombination med PayPal innan, men det var dumt, för man fick inte registrera hur många kort som helst på PayPal. Dock tyckte jag att de hade mycket god service på PayPal och frågan löstes snabbt av dom och min bank. Vad gäller Swedbank måste man registrera sitt Visa till Verified by Visa (genom internetbanken) för att det ska går att använda det på internet, därefter kan man registrera det på PayPal (om det inte redan är registrerat). Däremot tror jag att de kan ta ut en viss procent på varje köp (har aldrig satt mig in i det där riktigt... tycker det är för smidigt för att klaga), så att använda E-kort till betalningarna tycker jag skulle kunna funka precis lika bra! Är lite kluven i frågan som kanske hörs... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är sjukt dåligt att det krävs verified by visa.

Här har man skaffat extra uppsättningar med kort för att man skall kunna handla fritt och så måste man skaffa sig internetbanken för att man skall kunna använda sina kort på internet.

Valbar möjlighet.. visst perfekt.. för de som inte vill ha en extra dosa eller massa extra papper på sitt kort bara för att kunna handla på nätet med det inte fullt lika bra för oss som skaffat extrakort som man använder till internethandel. Då blir det extra jobb, extra avtal, extra dosor osv osv..

Men men.. det är väl så det är.. fixa hit och dit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde e-kort i kombination med PayPal innan, men det var dumt, för man fick inte registrera hur många kort som helst på PayPal.
Använd E-kort för att bli adress verifierad, och använd sedan PayPal's bank funktion, för att ha medel att betala med. Du behöver alltså inte registrera mer än ett e-kort, däremot måste du överföra pengar från din bank till PayPal först, och betala sen...
Jag tycker det är sjukt dåligt att det krävs verified by visa.
Jag tycker det är förbannat smart att kräva att man medvetet auktoriserar sitt Visa kort för nätshopping med tanke på de risker som är förknippade med det. Det är trots allt banken som i slutändan står med kostnaderna om det går fel, och det minsta man kan kräva är att de försöker se till så att chansen för att det ska gå fel är så liten som möjligt. Det är trots alt en skitsak att läsa av siffrorna på ditt Visa kort när du sitter på fest någonstans. Och innan man hittade på det här, så var det allt man behövde. Jag vet inte, men jag misstänker att det är en eller annan lagändring som är grunden till det här, eftersom det är långt mer än Swedbank som infört samma typ av system.
Här har man skaffat extra uppsättningar med kort för att man skall kunna handla fritt och så måste man skaffa sig internetbanken för att man skall kunna använda sina kort på internet.
Det är nu upp till din bank att lösa så att man kan använda det på ett vettigt sätt. Jag hade gärna sett en terminal på bankkontoret där du kunde göra de nödvändiga valen helt utan att ha Internetbank-tjänsten. Men samtidigt... Om du kan tänka dig att shoppa och vifta med Visa kortet virtuellt, varför betalar du inte redan dina räkningar via Internetbanken?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså verifieringen är inget jag är negativt inställd till. Men kravet att införskaffa internetbanken för att man skall få aktivera sitt kort och ansluta det till verified by visa är ju bara ren skit.

Varför måste jag öppna ytterligare en tjänst och få tonvis med andra förslag och saker som jag ändå inte vill ha bara för den enkla saken skull. Varför kan det inte bara vara att gå in och aktivera det genom banken?

Jag har ju flera kort varav ett är enbart till internethandel. På det kortet finns och förs det enbart över exakta summor som för inköp på internet. Det används alltså enbart till att betala sånt som jag bestämmer mig för att köpa genom internethandel.

Räkningar och dylikt betalar jag inte med det kortet och inte på internet heller för den delen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åter till Sun-Sun pumparna! Jag fick mina 102B idag (5000L/h) och jag kan säga att det blev för mycket kraft i mitt 240 liters kar. Grusen yrde, så jag får beställa 101:orna istället. Ända nackdelen var att det inte fanns gummi med på magneterna,så därav "vibrationpump",he he! Det är inga problem att själv lägga gummi emellan för magneterna är kraftiga, fick knappt loss dom när jag skulle packa upp från kartong. Hörde ett motorljud från ena pumpen, men det försvann med gummi-skivan emellan. Kan rekommendera dessa pumpar till 400-500 liters akvarium med både dess kraft o magnetstyrka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...