Gå till innehåll

Amphiprion ocellaris


Stjerna

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag undrar om det är någon som kan ge mig tips på hur jag ska mata mina Amphiprion ocellaris(clownfisk). Den ena äter för fullt medans den andra gömmer sig när jag ska mata dom. Jag matar för tillfället med Granulat (Aquatic Nature). Kan någon ge mig tips och recept på annan mat som jag kan testa med?

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På reeflex står det Artemia, Flingfoder, Frysfoder (Större storlek), Krill, Mysis

Mina åt väldigt dåligt i början, åt endast artemia som jag droppade vitaminer på.

Men nu äter de pellets som bara den, dock är den lille(hanen) lite efter men jag

slänger i några korn då och då flera gånger så ser jag att även han hinner ta några korn.

Har den ätit något alls eller?

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den äter lite men spottar typ ut det och sedan tar den in det igen och håller på så. Den andra sväljer ju ner allt direkt.

Tack för alla svar!!

Han/Hon kommer nog snart fatta att det är ätbart och äter den med.

Mina åt bara mysisi i början, vägrade pellets. Men efter 1-2v med endast pellets blev även det ätbart.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han/Hon kommer nog snart fatta att det är ätbart och äter den med.

Mina åt bara mysisi i början, vägrade pellets. Men efter 1-2v med endast pellets blev även det ätbart.

/Johan

Får hoppas på att han/hon inser det. Grejen är det att han matade med samma granulat i butiken där jag köpte dom, så det jag tycker e lite konstigt.

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...