Gå till innehåll

lifeguard ql25


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • 2 år senare...

Bumpar upp denna tråd.

Vilka säljer dessa UVC rör i Sverige och vad ligger de på ungefär i pris?

Jag har fått riktigt bra pris på att ta hem från Kina men frakten är inte helt gratis... Någon som är intresserad av att samköpa?

Är det någon som har koll på ungefär hur länge innerhöljet + plaströret håller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fiskat lite efter rör, iofs till storebror, (40) men det har inte varit helt lätt. Faktum är att jag inte hittat något alls. De rekommendationer som funnits har inte svarat på mail, och mitt behov har inte riktigt nått de nivåerna att intresset tvingat fram ett telefonsamtal. Kan du blanda rör i din beställning kan jag vara intresserad, men det kostar ju en slant att skicka runt ljusrör inom Sverige med...

Plaströret håller så länge det håller. UV-C't gör att plasten degraderas, och förr eller senare smulas den sönder när du tar i den. Kvartsglas röret ska väll egentligen aldrig behöva bytas, tror jag.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att det är några problem att blanda. Jag ställer om min förfrågan om fler hakar på.

Priset jag fått är till QL-25:

Lampa $14,5

Kvartsglas $9

Min frakt $150. Vet inte hur många rör man kan klämma in för fraktkostnaden men offerten gällde från början 10 rör. På fråga gick det att beställa färre men de ville inte skicka på billigare vis pga av risk för "easy broken"

Får jag någon som delar frakt med mig så kan jag ta upp till 5 rör själv. Kommer även ta ett kvartsglas... för annars så kommer jag säkert krasa den....

Dock får man ju räkna med att tull kan tillkomma på ovan priser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite beroende på pris vill jag ha 2-4 rör, och ett kvartsrör i reserv kanske inte hade varit helt dumt. Men ja, räkna med svensk moms & tull. "Bara" 10 av dina rör och frakten är över 2000 svenska riksdaler, långt över gränsen för att tulla, och paketet är för stort för att "råka" slinka igenom. Moms ska man ju egentligen betala på allt, från första kronan.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite beroende på pris vill jag ha 2-4 rör, och ett kvartsrör i reserv kanske inte hade varit helt dumt. Men ja, räkna med svensk moms & tull. "Bara" 10 av dina rör och frakten är över 2000 svenska riksdaler, långt över gränsen för att tulla, och paketet är för stort för att "råka" slinka igenom. Moms ska man ju egentligen betala på allt, från första kronan.

B!

Japp. Min kalkyl ligger på strax under 300 kr röret (med moms och tull). Problemet är som du själv skrev att de är lite svåra att få tag på. Var av min frågeställning i början.

Upp till 1500 spänn och lägga på hyllan för att klara sig några år är ok för mig. Däremot hela summan 3000 tycker jag är för mycket....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du kollat akvarieleasing och lagret??

Jag tänkte kanske sälja mina 2 st helt nya 25or annars.

kan vara bättre än att riskera fel, tull och betala en massa frakt.

om någon är intresserad skicka pm. jag lägger ut annons i helgen.

sorry om jag lånade tråden, men försökte komma med lite råd också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det KAN vara PUVP0040. 31.750 i längd, (tum? 80'ish cm, känns rätt, ska kolla mått i morgon.) 40w. T5 4-Pentair anslutningstyp. (Med andra ord, standard T5-4 anslutning, fast med en kabelsnutt för att vara lite flexibel.)

B!

Jag ställer förfrågan och beställer på Livegards nr.

http://bulbs.china-direct-buy.com/v/4/product_detail/5042181/RAINBOW_LIFEGARD_PENTAIR_AQUATICS_Replacement_Lamp.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...