Gå till innehåll

hej ny här =)


paulito

Rekommenderade inlägg

hej mitt namn är paul bor i malmö.har ett kar på 80L molly jag startade upp det för några månader sen. där är inte så mycket levande i just nu har 2 clown,2fröken,1sjöstjärna,1turbo snigel.jag fick lite problem med cyano men köpte ett medel som heter ultralife red slime remover som jag blanda i idag.jag prövar mig fram nu i detta kar änsålänge..här är lite bilder med före och efter cyanon m.v.h paul ...har ni några råd om vad som skulle va bra att köpa in vid nästa inköp så bara skriv på uppskattas =) m.v.h paul

post-4158-14468918502506_thumb.jpg

post-4158-14468918502888_thumb.jpg

post-4158-14468918503413_thumb.jpg

post-4158-14468918503688_thumb.jpg

post-4158-14468918503951_thumb.jpg

post-4158-14468918504167_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjingeling och välkommen hit.

jag tycker att du kan skicka i lite koraller i tanken. och då börja lungt kanske skicka ner lite Xenia som är en mjukkorall. kanske någon euphyllia eller något liknande.

ett tips är att du tittar runt lite på vad andra har gjort med sina tankar och se vad du tycker e nice.

kolla artregistret efter mjukkoraller och LPS "långpolypigstenkorall".

finns säkert nån i närheten som du kan sticka över till och ta en kaffe och titta på några andras tankar.

ha det gött och lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg att du hade lite tråkigheter i burken din, Denna illbatting som så många innan dig oxå fått erfara, mig inräknad! Ser tråkigare ut än vad det är, med reservation för en elaking som inte är så där värst hälsosam, hoppas det inte är den sistnämnda!

Jag har själv provat Ultralife´s rsm och bli inte orolig om du märker att Ph:t droppar när du anv. denna produkt, det gör det! Håll däremåt lite koll på skummaren som brukar rusa i skumningen.

Det kan oxå vara en fördel att hävertera ut så mycket cyano som möjligt innan man doserar i rsm:en. Har haft två blomningar i olika burkar och 2:a ggn var jag mer noggrann med detta, vilket gav en snabbare och bättre effekt!

Till val av något blivande i burken ditt skulle jag kunna rekommendera Stjärnpolyper, någon Sarcophyton, skivisar & Xenia(..som tidigare nämnts) bland annat. Alla relativt enkla och tacksamma! Lycka till!

Mvh//Matte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...