Gå till innehåll

Flera RSS varianter


freguz

Rekommenderade inlägg

Jag undrar om det finns fler RSS:er än den vanliga external.php?type=RSS2 ?

Den listar bara nya trådars huvudinlägg, det vore skoj att se "Nya inlägg" posterna oxå i en egen RSS, som bara listar rakt upp o ner de 20 senaste posterna kanske, med lite mer text än den korta som är i RSS2. Men det kanske finns någon liknande redan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räcker det med denna funktionen som fans i FAQ delen?

De fora som detta tillämpas på kan också begränsas till specifika fora, synliga för gäster, genom att lägga till en paramater till URL:en som innehåller forum-id enligt följande:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/external.php?type=rss2&forumids=123

Om du vill att innehållet skall genereras för flera fora kan du separera olika forum-id med kommatecken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räcker det med denna funktionen som fans i FAQ delen?

Njae inte riktigt, den avgränsar bara till vissa forumavdelningar.

Jag skulle vilja se bara senaste svaren i en lista, alltså inte huvudinlägget.

Jag har nog lite udda önskemål inser jag, och jag får väl förse mig själv med denna special-rss...

Är det ok att jag wrappar upp en egen rss utifrån SG svaren i "Nya inlägg"? alla kan förstås använda den, bara att den ligger på min server

Ändrat av freguz
stavfel
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja, nu är det lite mer på plats, och går att använda.

Tanken med denna är att man ska kunna läsa forumsvar i tex sin mobil på ett enkelt o snabbt sätt, utan att behöva surfa.

Jag har behovet själv så därför byggde jag den (tog bara typ 3 timmar), men alla som vill kan förstås använda den :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Litet tips!

Ni som har Google konton, kan ju köra med iGoogle, och ha favvo nyheter o sånt där på den startsidan.

Jag testade o lägga in min lilla "Saltvattensguiden - senaste inläggen" från http://korall.mine.nu , och det funkar riktigt bra. Ständigt lite kolla på inläggen som dimper in :)

Se bif skärmdump för exempel!

post-2914-14468918690468_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 5 månader senare...
  • 4 veckor senare...
RSS adress ändrad till:

http://sg.plan9.se

och även länkarna från varje post är nu ändrade.

De går inte till vanliga webbsidan "visa post" utan till den utskriftsvänliga versionen av hela tråden, så det blir bara text rakt upp o ner av hela tråden, bif. bilder visas inte (vet inte om infogade bilder visas men de används ju sällan)

Denna RSS är alltså mest tänkt för mobiler, som inte är så bra på att surfa, eller vill ha låg dataöverföring...

Jag använder denna dagligen, kan rekommendera alla som åker mycket t-bana/buss/tåg att lägga in den i sin nalle :)

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...