Gå till innehåll

hbmannen´s nya hörntank


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Pepparmintsräka, annars brukar det funka att spruta kokande vatten i dom med en kanyl.

(Finns även andra produkter man kan använda mot dom, kommer dock inte ihåg vad alla heter)

Edit- Om du skaffar pepparmintsräka, så är tips att skaffa innan fisk åker i, för dom blir lätt bortskämda när man börjar mata fiskarna och då sluta äta glasrosor.

Ändrat av Mrbw
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

just så heter dom.. :)

nej sand tenderar till att inte fungera i mina tankar.. så nu blir det kalkbotten istället..

har aldrig haft nå bra erfarenheter av sandbotten tyvärr.. snyggt om det funkar. annars bara fult å till besvär..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej sand tenderar till att inte fungera i mina tankar.. så nu blir det kalkbotten istället..

har aldrig haft nå bra erfarenheter av sandbotten tyvärr.. snyggt om det funkar. annars bara fult å till besvär..

BB-klubben har fått tillökning. :) Rent och snyggt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj!

Kul att se dig här igen!

Jag har kört med kokkande vatten på mina glasrosor ett gäng gånger och när jag sprutar så drar de sig in i stenen. Jag brukar spruta ett par gånger i hålet och ett par gånger runt hålet, har fått veta av andra att det lätt kommer nya om du inte sprutar runt hålet också.

De försvinner direkt om du lyckas, kommer de fram igen så har du inte sprutat på glasrosen utan får göra om det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena sillen..

jo ja vet att ja träffade då ja körde in kanylen i själva kroppen.. rosen lixom vänder sig inåut och blir vit degig å ramlar isär.

men vi ska se imorrn om de va nån som klarade sig.

ja tycker iof inte dom är nån pest. å kan man hålla dom i schack så här lätt får dom gärna komma fram lite då å då..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...