Gå till innehåll

"Jag, en cannabisodlare?"


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Det är till att utmana ödet

Kommer blårockarna och vill titta nekar jag dem tillträde. SEN börjar det roliga. De får ta ett beslut om husrannsakan, och eftersom jag inte ville släppa in dem kör de mig till närmsta starbuc.. Förlåt, häkte, och sen bereder de sig tillträde till lägenheten. Det har de ju inte mycket för, men det vet ju inte de... Och jag har knappt 10 minuters promenad hem från häktet, så det kan det vara värt. Nästan så att det är värt att tipsa anonymt om det själv, bara för att, lixom. ;- )

Det finns jumassor av potenta medel i våra akvarium, nått av allt det där måste ju nästan gå att bli rolig av, om man nu vill det. Ska man ta tips av clownfiskarna så är det ju en hel del anomoner som är kul att suga på, och vem vet, knappar kanske går att få en kick av om man gör som de gör med pilgiftsgrodor... Slicka på dem. Visst, dödsrisken är uppenbar, men va fan, hellre det än en nål i armen. Fy fan för nålar alltså...

(Jag röstar dock för att man låter bli. Speciellt knapparna. De som inte redan har sett de trådarna, kan jag tipsa om att det finns ett par trådar som beskriver just hur potenta knappar är... Och tydligen mår man bara pest, och håller på att dö.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Att folk tror att man odlar konstigheter är väl inget, jag HAR odlat en riktigt präktig cannabisplanta. Sånt händer när hela traktens talgoxebestånd anser att det är jag som skall försörja dem vintertid och jag löser det med bland annat hampfrö. När jag insäg vad den intressanta växten som kommit upp egentligen var för nåt såg jag dock till att avliva den illa kvickt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi folk som börjat testa sånt redan.

Ja just det. Den tråden hade jag förträngt.

När jag insäg vad den intressanta växten som kommit upp egentligen var för nåt såg jag dock till att avliva den illa kvickt.

Det ser man ju på det första bladet. Eller ja, det gjorde man på mina...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi ju alla oss som hämtar osmosvatten hos vänner och bekanta.

Jag gör det iallafall och varje gång vi kånkar ut de två 25-litersdunkarna till parkeringen så undrar jag vad folk tänker. Parkeringen är omgiven av massa hus med många fönster, säkert många ögon som tittar också.. Till på köpet hör att jag innan jag hoppar in i bilen brukar slänga till "vattentillverkaren" en symbolisk summa på 20 spänn för besväret.hihi -dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hämta ett par påsar med ballingsalter på en parkeringsplats så får ni se blickarna vändas mot er relativt snabbt;)

Det som är lite bekymmersamt är att ingen ringer farbror blå när ett par muppar håller på med några Kg vitt pulver i ziplock påsar...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har vi ju alla oss som hämtar osmosvatten hos vänner och bekanta.

Jag gör det iallafall och varje gång vi kånkar ut de två 25-litersdunkarna till parkeringen så undrar jag vad folk tänker. Parkeringen är omgiven av massa hus med många fönster, säkert många ögon som tittar också.. Till på köpet hör att jag innan jag hoppar in i bilen brukar slänga till "vattentillverkaren" en symbolisk summa på 20 spänn för besväret.hihi -dans

en polare brukade hämta vatten hos mig medans han renoverade om hemma, det tog ca en vinter och under en period så delade vi salt hink också så varje gång han hämtade vatten vägde vi upp salt till ett vattenbute också som han fick me sig hem, då va de en granne som reagerade o tyckte att jag brännde lite väl mycke o undrade va han fick me för "bonus" ibland, hon viste att jag hade massa akvarium men det är ju inget man koplar till direkt så jag fick visa henne då hon först skrattade åt mitt försök till förklaring haha, va rätt skoj men det lär nog ha varit fler på gården som undrat va vi höll på me.

va även rätt skoj när jag startade upp mitt första på lite lagom impuls och tog jag me vatten från en polare jag köpte stenen av så jag fick fylla upp o starta igång samma kväll då det satt en del koraller på stenarna, det slutade me att polarn som va me o hjälpte mig också köpte sten o vatten o gjorde om sitt gammla söt kar till salt sammtidigt så vi hade då 10st 25l dunkar i bilen på vägen hem, tänk om man fått möte av dom blå männen då haha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dunkar och osmosvatten ja. Har ju haft en omfattande vattenskada ( ej pga akvaristiken) Det första jag fick höra av hantverkarna när dom såg fulla 10 och 25 liters dunkar var. - Vad har du i dom?? - Osmosvatten till saltvattenskaren. - Aha, jag trodde du höll på med hemkört :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns jumassor av potenta medel i våra akvarium, nått av allt det där måste ju nästan gå att bli rolig av, om man nu vill det. Ska man ta tips av clownfiskarna så är det ju en hel del anomoner som är kul att suga på, och vem vet, knappar kanske går att få en kick av om man gör som de gör med pilgiftsgrodor... Slicka på dem. Visst, dödsrisken är uppenbar, men va fan, B!

Vad jag har läst till mig under alla år som jag har hållt på med pilgift så har jag aldrig hört att man kan få någon spännande "upplevelse" på pilgift. Deras gift tros komma från deras foder de äter. I fångenskap brukar man ha bananflugor som basfoder, alltså inte giftigt. Du kan ta in en P. Terribillis som ska vara så giftig att om du rör den så dör du, i naturen, fångenskap kan du kickla den på hakan hur mycket du vill utan att det händer något. Förstår då inte hur detta hänger ihop.

Tror du syftar att slicka på paddor, som inte riktigt är mitt område...

Kanske lite OT men kunde inte låta bli.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Saltisar

Jag tänkte berätta om en händelse när jag skulle hjälpa en kompis att flytta hans 540l saltkar från skåne till Göteborg. Vi körde upp all utrustning en fredagkväll.Vid det tillfället var han student och bodde i ett studentboende nära Ullevi. Vi sparade ca 250 liter vatten i 10st 25l plastdunkar. Bilen parkerade vi precis utanför fastigheten så vi slapp att bära utrustningen någon längre sträcka. Det var många boende som undrade vad vi sysslade med när de såg hur många dunkar vi hade med oss. "skall ni ha fest" eller "jaha ni skall dryga ut studielånet" var vanliga kommentarer bland dem vi möte i huset.

//Wald

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns jumassor av potenta medel i våra akvarium, nått av allt det där måste ju nästan gå att bli rolig av, om man nu vill det. B!

Kanske inte är så vanligt för saltvatten men det finns flertalet sötvattensakvarister inriktade på växtakvarium som kör med ett antal dunkar mäsk för att producera Co2, det är hembränt så det skriker om det:skrattar: Starkt blir det också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men garanterat olagligt.

Däremot borde mäsk / mjöd / vin med försvarlig alkoholhalt vara lagligt, även om man höjer alkoholhalten genom att frysa skiten, och ta till vara på det som inte fryser... Men så är frågan, vid vilken alkoholhalt är det realistiskt att lyckas med det.

Med tanke på hur lätt det är att bygga om micron till ett hembränneri för att plocka ut de mängderna alkohol som behövs för tillsättning som kolkälla, så känns det som överkurs.

(Och som all hembränning, fortfarande olaglig)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på hur lätt det är att bygga om micron till ett hembränneri för att plocka ut de mängderna alkohol som behövs för tillsättning som kolkälla, så känns det som överkurs.

(Och som all hembränning, fortfarande olaglig)

B!

Sultanen har redan förklarat, men här kommer en bild som illustrerar hur sötvattensakvarister kan göra för att använda CO2 som kolkälla åt växterna:

http://zedomax.com/image/200702/diy-co2-system.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...